Vit lampa KTM 525, var köpa?

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Jag har just avslutat ett samtal med Jonte Engdahl's i Lödde angående att jag vill ha en vit framskärm och en vit framlampa till min hoj. Dom påstår att KTM inte gör vit plast till framlampan på en 525 -05 men vita skärmar har dom. Så nu måste jag ju fråga er som har en vit lampa var man kan köpa denna lampan, behöver förstås en komplett lampa eftersom det är en uppgradering från min fula orangea orginallampa årsmodell -02! =)

Last edited:
Är det någon som vet om karlströms lagerhåller vita framlampor? Dum fråga egentligen så det säkert inte är nån som vet, men jag vet att KuntaKen behöver den till helgen.

Helt rätt. Jag får nog slå en signal dit och kolla, men jag måste nog se hur den senaste modellen av lampa ser ut först =)

Karlströmsgubben var ju inte särskillt tillmötesgående, antar att han inte vill handla med oss halvdanskar ;) FInns det någon ANNANstans man kan få tag i en vit komplett framlampa? Jag tycker ju att halva sveriges 525'or som rullar som motard har vit plast... varför hittar jag ingen annan som har? Börjar bli brådis om den ska skickas med post o grejer så att jag har den hemma tills på fredag!

Dom har svarat över mailen nu iallafall och säger att dom har en lampa till -08 men ingen till -05 hemma, men jag blev inte klok på om det var vit, eller svart av deras svar.

Sagt och gjort. Styrde kosan till Jonte Engdahl och köpte en komplett framlampa -08 med vit plast och gummisnoddar, och en vit motardframskärm som passar infästningen i lampplasten så att säga. 921:-. Jag är nöjd, att handla billiga orginalgrejer är halva nöjet och ger en otrolig kontrast mot sporthojsåkandet! =P

Last edited:
Nu är allt monterat och det passar ju inte helt hundra så lite massage och mycket vilja så sitter det gabska okej. Har ju 'även dekaler till -05 lampan, som inte heller passar alls men som jag och en vän försökt att skära till med brytbladskniv så att det ska passa hyffsat, men klockan började bli mycket och tålamodet är lika med noll, så jag fortsätter imorgon. Här är en drös bilder iallafall.

20080417116.jpg

20080417117.jpg

20080417122.jpg

20080417124.jpg

20080417125.jpg

20080417126.jpg

Kanonsnyggt! Är det den här hojen som är den "gamla"(före-04),som du byggt om till "nya"(efter-04).Läste om det i någon tråd,kostade det 8000:- för att få den nya bakändan,alltså med ALLT?

helt rätt, minns inte vad det kostade men om jag skrev att det var 8k så är det så. Men jag har ju lagt ut mer pengar på hojen sen dess som tex motardhjul, lampa osv.

helt rätt, minns inte vad det kostade men om jag skrev att det var 8k så är det så. Men jag har ju lagt ut mer pengar på hojen sen dess som tex motardhjul, lampa osv.

Mycke snyggt!! Fick du byta tank och sadel också? Går det inte att modda den gamla sadeln så det passar?

Ja, sadeln passar inte med bakramen eller bakplasten, så den är också bytt, tanken är också bytt, men allt går att modifiera med lite vilja men varför pundmecka när det inte är så dyrt med nya delar..dessutom ser ju nyare delar mycket fräschare ut. =)

Tack. Haha, nä det kan jag aldrig tänka mej, det är både billigt och enkeltatt få en KTM snygg. Dessutom är KTM väldigt duktiga på att själva utveckla och ta fram diverse eftermaknads tillbehör, så det finns en hel uppsjö av delar jag fortfarande vill ha, och kommer att köpa när det finns extra deg i kassan så att säga :=P

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT