Vit grå skum i kylaren??

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Körde från skövde till sthlm ida o när jag kom fram så tog jag en kik i spolarvätskan för man har fått fylla på lite då o då. Själva vätskan ser bra ut men på ytan i behållaren e det nåt vit/grå skum. Kan det va olja i kylaren? Det e inget vatten i motoroljan heller?

Låter som du har en ledsen toppackning. Vad är det för motor?

Ta av påfyllningslocket till motoroljan. Är det grått kladd där med så har du vatten i oljan.
Topplockspackning är väl mest troligt att problemet är om så är fallet.

Kan även lukta i expansionskärlet om det luktar avgaser, toppackning eller topp då.

Behöver inte gå ner vatten i oljan, iaf. inte till en början.

Dinns inget vatten i oljan eller på locket. Ska plocka ner o byta packning nör jag kommit hem. Förhoppningsvis e de bara packning då..

Tack för alla svar

zaitoon skrev:
Körde från skövde till sthlm ida o när jag kom fram så tog jag en kik i spolarvätskan för man har fått fylla på lite då o då. Själva vätskan ser bra ut men på ytan i behållaren e det nåt vit/grå skum. Kan det va olja i kylaren? Det e inget vatten i motoroljan heller?

Har du spolarvätska i kylaren eller vit/grå skum i spolarvätskebehållaren? Har du inte vatten i motoroljan eller undrar du om det ska vara det eller ej? ;) Det ska det inte vara.

Är det automatlåda på det franska undret?

Har du spolarvätska i kylaren eller vit/grå skum i spolarvätskebehållaren? Har du inte vatten i motoroljan eller undrar du om det ska vara det eller ej? ;) Det ska det inte vara.

Är det automatlåda på det franska undret?

Hahaha nu ska vi se.. Spolarvätskan kan vi ju glömma nu då:) det e vitt/gråt skum i behållaren till kylarvätskan. Kollat oljan den är det inget fel på inte heller grått som vissa säger bakom olje påfyllningslocket. Det är en manuell låda. Just nu blir det bara mer o mer skum. Dottern e på justin beiber koncer! Får hoppas den håller hem till skövde!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park