Vit chilisås

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Säkert 10 år sen man fick det, tror det var i skolan. Chickennuggets & ris stod på matsedeln och så var det den där såsen.. Nån som minns? En vit halvtunn sås som hade chili i sig. Typ som gräddfil, chili & en skvätt mjölk.. Men den var ju så god!

Nån som har ett recept eller möjligtvis vet vart man kan köpa den direkt på flaska? Någon som minns den överhuvudtaget? Nån från 125cc-delen kanske åt den alldeles nyligen?

Fick själv sånt i grundskolan förut och det var favoritmaten, dock hade vi antingen vitlökssås eller någon röd tacosås. Av det här antagandet av vad ni fick för sås så bör det ultimata vara en vitlökssås där man har chili i! :tummenupp

Säkert 10 år sen man fick det, tror det var i skolan. Chickennuggets & ris stod på matsedeln och så var det den där såsen.. Nån som minns? En vit halvtunn sås som hade chili i sig. Typ som gräddfil, chili & en skvätt mjölk.. Men den var ju så god!

Nån som har ett recept eller möjligtvis vet vart man kan köpa den direkt på flaska? Någon som minns den överhuvudtaget? Nån från 125cc-delen kanske åt den alldeles nyligen?
Det var inte gräddfil. :brynad

Fick själv sånt i grundskolan förut och det var favoritmaten, dock hade vi antingen vitlökssås eller någon röd tacosås. Av det här antagandet av vad ni fick för sås så bör det ultimata vara en vitlökssås där man har chili i! :tummenupp
Sweet Chilisås brukar funka utmärkt att blanda med vitlökssås, eller naturell yoghurt, eller...

Sweet Chilisås brukar funka utmärkt att blanda med vitlökssås, eller naturell yoghurt, eller...

Ja finns inge godare sås att blanda än Creame Freashe med thai Sweet Chili, svartpeppar (och om man vill ha det lite fräshare så droppa ner lite pressad lime med rivet limeskal).

Får mig tillbaka till grillsässongen!!!:gnissla

Skulle kunna vart typ filmjölk & thaisås? Minns ingen vitlökssmak (finns vitlök ens i skolbespisningens handbok?)
Man fick den även till något som kanske borde hetat taco-järpar? Nån form av oxjärpar med texmexkryddning som även dessa serverades med ris.
Ska slå en pling till nån grundskola imorgon och förhöra kökschefen..

Det märks att det är ett tag sedan jag gick i skolan...

Det närmaste Chicken Nuggets vi fick i skolan var kokt höns i curry, vilket IOFS var fördjävligt gott.
När jag frågade varför vi inte fick det oftare svarade slev-häxan: "Lille vän, dom byter inte ut värphönsen oftare..."

Nu såg jag att dom skulle få betalt om dom eldade upp värphöns på värmeverket, så jag antar att skolan såg det som "billig råvara"

Det närmaste Chicken Nuggets vi fick i skolan var kokt höns i curry, vilket IOFS var fördjävligt gott.
När jag frågade varför vi inte fick det oftare svarade slev-häxan: "Lille vän, dom byter inte ut värphönsen oftare..."

Nu såg jag att dom skulle få betalt om dom eldade upp värphöns på värmeverket, så jag antar att skolan såg det som "billig råvara"

Samma här. :( Dock var det inte fullt så länge sedan jag gick ut högstadiet.

Vi fick nå likanande i gymnasiet, nämligen "Kycklingkebab"
Det var så jävla gott!

Ge mig..

Ja det var så det hette i min skola, Chicken kebab! :tummenupp

Nu skiner det upp ett Liljeholmens igen.. Tror denna sås även serverades till denna rätt. Även för mig att det fanns nån form av köttbullsbaserade grillspett då man kunde få sig ett litet stänk på tallriken..

Tänkte prexis samma när jag läste tråden:D , fan det var sprödbakad torsk som var stenhård med en vit gegga till sås och blöta potatis:zpy
Maten kom vid typ nio tiden på förmiddan:confused: för att sen stå på värmning i timmar.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025