Visir xr-1000

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Hämtade min nya shoei xr-1000 idag. I visiret (både "orginal och det tonade) sitter det 2 vita platspluppar. En på varje sida. Vad har dom för funktion? Inte så snyggt mot det svarta visiret... men tar man bort dom får man ju 2 små hål = inte så bra

Vad gör dom där? :gnissla

Hämtade min nya shoei xr-1000 idag. I visiret (både "orginal och det tonade) sitter det 2 vita platspluppar. En på varje sida. Vad har dom för funktion? Inte så snyggt mot det svarta visiret... men tar man bort dom får man ju 2 små hål = inte så bra

Det är fästen för den eminenta Pinlock skivan som gör visirwt imfritt !!
Funkar klockers!

Det är ju till pinlock glaset. Du har väll fått med en liten plastskiva som du sätter mellan dom där plupparna, sen är det i princip omöjligt att imma igen visiret. Ja fick min xr-1000 idag ja med:tummenupp Ska beställa spegelvisir senare:)

Dom är till pinlock visiret som ska sitta på insidan av visiret för att förhindra imma.
Borde följa med ett sånt med hjälmen.

För att sätta fast innervisret - bra mot imma... Finns visir utan också.

Aha ok... något sånt fick jag inte med. Ska man det egentligen? Och kan man ta bort dom där om man itne vill köra med "innervisiret"? Eller blir det blåsigt?:)

Pinlock-visirets uppfinnare borde belönas med Nobelpriset!

Tycker alltså att du borde utnyttja denna grymma funktion...! :tummenupp

Aha ok... något sånt fick jag inte med. Ska man det egentligen? Och kan man ta bort dom där om man itne vill köra med "innervisiret"? Eller blir det blåsigt?:)

Du fick väll med det till orginalvisiret när du köpte hjälmen (i en liten plastpåse bredvid)

Du fick väll med det till orginalvisiret när du köpte hjälmen (i en liten plastpåse bredvid)

Hade lite bråttom förut.. nu hittade jag det! Var lite irriteraden måste jag säga, man ser ju kanterna tydligt. Men det kanske man inte tänker på när man kör..?

Hade lite bråttom förut.. nu hittade jag det! Var lite irriteraden måste jag säga, man ser ju kanterna tydligt. Men det kanske man inte tänker på när man kör..?

Jag tycker inte "kanterna" stör, då stör imman mer om man väljer att köra utan... Klart du ska nyttja ditt pinlock! Fungerar som sagt klockrent! :tummenupp

du tänker inte på de så värst mkt, o me de tonade visiret syns det knappt överhuvudtaget..

o jag skulle inte köpa en hjälm utan pinlock...

Allright.. :) tack för hjälpen! Får ut och prova imorgon.

Har ngn lust att visa med bild hur ett "pinlock" visir ser ut?

Jag har oxå en XR-1000 men har helt missat detta. Tror inte jag fick med ngt heller när jag köpte min, och jag har alltid problem med imma på mitt visir. :confused:

Nyheter
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT