Virus på datorn (MSN)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja...

Jag har tydligen ett helt CP virus på datorn.. vet inte vad jag ska göra för att få bort det då mitt virusprogram inte ens kan hitta viruset!

Det poppar upp "Vill du stänga ner" och sedan så skickar den ut en massa länkar "youtube.rar" och det ringer nissar som själva laddat ner för att dom tror dom kunnat lita på vad jag skickar.

Tydligen skriver meddelandet även "Haha" som svar efteråt... vilket gör att man kan tro att det verkligen är jag som skickat.

Snälla någon! Hur gör jag?!?

Provat SpyBot? Brukar ta bort massa skit. Om inte annat är det nog dags att byta virusprog om det släppt igenom detta. Vad kör du med idag?
Ett som är gratis och har en stor fördel är avast! Kör rensning redan från boot = program som "gömmer" sig (typ Keyloggers osv) hittas och tas bort. Kan vara värt att prova.. avast!

Jag har Avast installerat sedan ett antal veckor tillbaka... men ÄNDÅ lyckades jag få virus... frågan är HUR!

Jag kör Avira och har aldrig blivit tillsagd att jag skickar sånt mög.

...men en lösning har jag inte :gnissla

Jag är ledsen men formatera om datorn. Jag höll på med alla möjliga antivirus-botremovers-killervirusprogramz utan att få bort den där skiten helt. Det jävliga är att datorn är symptomfri fram tills det bara poppar upp igen. Det är ett helvete. Det försvann när jag formaterade om allt.

Googlade lite men hittade inget vettigt, mest saker på spanska om det och en kompis brevid mig som kan spanska (sitter i skola) översatte, det är tydligen en trojan iaf så den borde inte få vara kvar så himlans länge...

youtube.rar innehåller youtube.exe som körs tyst tydligen...

Går den igång när du loggar in på MSN? aldrig annars?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!