virtuellt minne???

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Fick upp en varningsskylt på skärmen när jag öppnade en hemsida där det stod nåt liknande-"värdet för ditt virtuella minne är för lågt,det uppdateras ........yadda yadda.Nu undrar jag om nån kan förklara för mig vad det innebär,för datorn vart seg som tusan ända tills jag boota om?

När arbetsminnet är slut, börjar applikationerna använda sig av virtuellt minne. Detta gör att din dator går segt, då det är hårddisken som står för det virtuella minnet.
Antingen så ser du till att ha färre program öppet samtidigt. Eller så köper du mer RAM. Se också till att det finns tillräckligt med utrymme på hårddisken för det virtuella minnet. Har du nästan ingenting ledigt på disken för virtuellt minne, kan det resultera i jumboseg dator.

zike skrev:
När arbetsminnet är slut, börjar applikationerna använda sig av virtuellt minne. Detta gör att din dator går segt, då det är hårddisken som står för det virtuella minnet.
Antingen så ser du till att ha färre program öppet samtidigt. Eller så köper du mer RAM. Se också till att det finns tillräckligt med utrymme på hårddisken för det virtuella minnet. Har du nästan ingenting ledigt på disken för virtuellt minne, kan det resultera i jumboseg dator.
Hade en enda sida öppen,körde inget annat.Har 15 gig ledigt på hd,512 i ram.Har hänt några ggr faktiskt.

Nu upptäckte jag att jag läst det du skrivit lite slarvigt. Det Windows gjorde var att utöka det virtuella minnet, för att det började bli för litet. På grund av att det var för litet, så gick din dator segt ända tills du startade om den.

Om det skulle hända igen, kan du alltid trycka Ctrl-Alt-Del för att kolla vilken process som står för minnesanvändningen.

Hur kan man se hur mycket RAM som används då?
För växlingsfilen är väl inte minnesanvänningen?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back