Vinterutrusta xt 600 e med dubbdäck(pendlarhoj)

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Jag pendlar med min hoj 8 km enkel resa till jobbet och tänkte att jag skulle fortsätta med det hela vintern. Det som behövs är bättre däck och eftersom jag bara ska pendla så behöver jag bara "vanliga" dubb.

Jag har en uppsättning crossdäck till den. Går det att köpa dubb eller kan man lämna in på en firma som kan dubba åt en. Eller finns det nått bra alternativ på däck som är mer avsedda för landsvägskörning än riktiga endurodäck.

Det enda som behövs är lite bättre grepp så man slipper att bli ofrivilligt omkörd av bakhjulet.

finns ju o köpa vanliga offroadsulor med "vägdubb" klart i..
en större däckhandlare borde kunna fixa det åt dig :tummenupp

Är väl aldrig någonsin snö hos dig va? Som ngn skrev, max vanliga bildubb..

Är väl aldrig någonsin snö hos dig va? Som ngn skrev, max vanliga bildubb..

Nej det är ju inte många dagar med snö, men det kan vara ganska halt på morgonen.

Det är väl vanliga bildubb jag satsar på, det var därför jag undrar om det går att trycka i sånna i crossdäcken på någon firma. Eller var det finns däck med "bildubb" att köpa.

Snacka med däckverkstan där du är stammis så kör dom i bildubb åt dig. Betydligt billigare än maxi-grip.

En variant om du kör mycket asfalt kan vara att bara dubba sidorna och lämna odubbat i mitten på däcken. Speciellt bak kan det vara en ide.

...Det är väl vanliga bildubb jag satsar på, det var därför jag undrar om det går att trycka i sånna i crossdäcken...
Skulle det inte vara bättre att satsa på ett par motarddäck eller "all round-däck" o dubba dem? :va Off road är väl inte kännda för att ha en mjuk gummiblandning. Hårda däck blir ju som träskor när det är minus.... :gnissla
Jag hade nog satsat på regndäck eller däck med mer gummi mot marken men med mönster (o dubb) :D

Snacka med däckverkstan där du är stammis så kör dom i bildubb åt dig. Betydligt billigare än maxi-grip.

En variant om du kör mycket asfalt kan vara att bara dubba sidorna och lämna odubbat i mitten på däcken. Speciellt bak kan det vara en ide.

Det låter inte som en dum idé, ska ringa lite till firmor här omkring.

Skulle det inte vara bättre att satsa på ett par motarddäck eller "all round-däck" o dubba dem? :va Off road är väl inte kännda för att ha en mjuk gummiblandning. Hårda däck blir ju som träskor när det är minus.... :gnissla
Jag hade nog satsat på regndäck eller däck med mer gummi mot marken men med mönster (o dubb) :D

:näsblod breda däck på snö är aldrig bra! sen kör man ju lixom enduro o iskörning på vintern med "vanliga" offroadsulor fast dubbade.. sen är dom ganska mjuka ändå.. "proffsen" som hårdkör sliter ut ett däck väldigt snabbt så mjukt är det nog :)

:näsblod breda däck på snö är aldrig bra! sen kör man ju lixom enduro o iskörning på vintern med "vanliga" offroadsulor....
Ja tryck/cm2 gäller ju även här. Hade kanske inte 180-däck i tankarna... :rolleyes: Enduro brukar väl oas inte köras på asfalterad väg. :va

Missförstå mig rätt, jag håller delvis med dig, men förutsättningarna är ju annorlunda.

Ja tryck/cm2 gäller ju även här. Hade kanske inte 180-däck i tankarna... :rolleyes: Enduro brukar väl oas inte köras på asfalterad väg. :va

Missförstå mig rätt, jag håller delvis med dig, men förutsättningarna är ju annorlunda.

jo,, men om de dimper ner snö då? dubbarna hjälper inte toka mycket på snö utan de är däcken som gör det.

www.ddp.nu säljer landsvägsdubbade mt21. Annars har du funbike i Västerås så dubbar och säljer landvägsdubbade trelleborg special army för ungefär samma peng. :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon