Vintertransport?

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
bmw f650 gs -04
Sitter här i värmen å fick plötsligt tanken på hur man ska ta sig fram i vinter.

är ju för ung för att ha B körkort..

Hur har ni tänkt göra, eller hur har ni gjort?

Vinterdäck på hojjen?
något annat?

Rstu skrev:
Sitter här i värmen å fick plötsligt tanken på hur man ska ta sig fram i vinter.

är ju för ung för att ha B körkort..

Hur har ni tänkt göra, eller hur har ni gjort?

Vinterdäck på hojjen?
något annat?
Man får ta en stärkande ( :gnissla ) promenad när man vill komma nånstans. Tråkigt men sant.

Jag har funderat lite halvt på a-tralla.... Men det blir nog till o gå istället så man har råd med soppa nästa sommar! :tummenupp

men de måste ju finnas nått bättre att ta sig fram på än att gå.. va sägs som å lättmc registrera en spark?

Jag cyklar på vintern med dubbdäck fram :tummenupp

Jag fyller i Okt så detta året ska jag försöka ha mitt b kort så snabbt som möjligt.

Förra året kunde man ju nästan köra hela året här nere.

Får väl köpa ett LGF... Eller kanske sätta dubbade crossdäck på motorcyklen... Skulle iofs vara coolt... Fuck super motard, tvärtom är det enda rätta.

hellre kör jag med dubbdäck än ligger å puttrar i 30 med ett LGF :P + att polisen hatar LGF!!! iaf här.. dom ger en böter för allt... köpa en lättmc registrerad gokart å sätta på dubbdäck vore lite fränt:P

Rstu skrev:
hellre kör jag med dubbdäck än ligger å puttrar i 30 med ett LGF :P + att polisen hatar LGF!!! iaf här.. dom ger en böter för allt... köpa en lättmc registrerad gokart å sätta på dubbdäck vore lite fränt:P

sån har ja försökt bygga kan bara säga en sak besiktingen hatar kreativa mäniskor... försökte rega den 3 ggr innan ja gav upp å sålde den...
men du kan tro att det var kul å köra den... men lite mer efekt än 10 kw (egen strypning i en rd motor..) hade vart trevligt..

självså ska svälja stoltheten och bli bonde son (skafa epa...)
eller flytta så ja kan cykla eller ännu pinsammare ta bussen...

Jag lämnar hojen och liftar!
Inga dubbdäck för min del!
Helt plötsligt kanske man kommer ut på ren asfalt och då jävlar blir det inte roligt för däcken eller för dig, tro mig, jag har testat med crollen :tomten

Sen om man råkar köra på gräs, t.ex. gräsmattan hemma, då blir den pannkaka!

öööhhh sluta köra på vintern? Jag bor några mil söder om sthlm. Jag körde så fort vägen va is och snöfri :) Min säsong började bokstavligen i slutet av Februari när det va isfrit.Det va lite kyligt ute men vad då man är ju viking :rolleyes:

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back