Vinterläsning: John Dodds Anderstorp 1973

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Har dammat av en gammal scanner så jag tänkte scanna in lite gamla mctidningar från min far.

Här kommer ett repotage om Raceföraren John Dodds när han körde på Anderstorp 1973.

Detta är från Allt om MC, NR11 Nov 1973.

Finns de flesta tidningar mellan 71 och 75(77) så om det finns intresse så kan jag scanna in lite mer raceorienterat från denna tidsperiod då det är mycket personligheter som man både känner igen väl och aldrig har hört talas om.

Bifogat

• John Dodds.jpg
    John Dodds.jpg
    177.3 KB · Visningar: 289
  • John Dodds-1.jpg
    John Dodds-1.jpg
    214.1 KB · Visningar: 223
  • John Dodds-2.jpg
    John Dodds-2.jpg
    238.1 KB · Visningar: 209
  • John Dodds-3.jpg
    John Dodds-3.jpg
    233.4 KB · Visningar: 169
Hjälp en som är okunnig på datorer; det blir så jefffla liten text! Hur gör man? Ändrar jag zoomnivå blir det suddigt och när jag klickar blir det nätt och jämt så jag kan läsa
Lösning?

Hjälp en som är okunnig på datorer; det blir så jefffla liten text! Hur gör man? Ändrar jag zoomnivå blir det suddigt och när jag klickar blir det nätt och jämt så jag kan läsa
Lösning?

Om du klickar på bilden igen så öppnas den i ett nytt fönster/flik, i det fönstret så kommer du att kunna zooma, kommer att komma fram ett förstoringsglas på muspekaren, och då kan du klicka en gång så blir det större.. :)

Om du klickar på bilden igen så öppnas den i ett nytt fönster/flik, i det fönstret så kommer du att kunna zooma, kommer att komma fram ett förstoringsglas på muspekaren, och då kan du klicka en gång så blir det större.. :)

Ja djävlar så mycket läöttare det gick nu!!!! Varför har ingen talat om detta för mig????

Tack, här ska läsas!:tummenupp

" In 1974, Dodds won the Formula 750 world championship on a Yamaha." enl Wikipedia

Fin artikel, läser gärna fler!

Kul att läsa en fackkunnig skribent med elegant, välformulerat språk - finns inte många sådana nu längre.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien