vinterkräksjukan?!

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
fy farao! två jävla dagar före jul så får jag skitont i magen, illamående och lös i magen som fan. vinterkräksjukan?? jag jobbade på dagis igår där jag var stand-in för en som blivit magsjuk(!!!). kan ju inte vara magsjuka tänkte jag, när jag började må illa som fan, för inkubationstiden brukar ju vara ett par dagar iallafall. sen läste jag: "Vinterkräksjukan kan likna andra magsjukdomar. Det som skiljer är det plötsliga insjuknandet. " :död

nu till min fråga: har nån här klarat sig igenom en vinterkräksjuka utan att faktiskt KRÄKAS? jag hoppas på att bara gå runt och må illa nån dag och sen bli bra igen...fy fan för att ligga och spy på julafton och ingen vill ha med en att göra eftersom man smittar. :(

nu ska jag gå och dricka sjukt mycket samarin.

Stackar :pannkyss

Lillgrabben sket vatten i två dagar, allmänt hängig och feber. Troligen samma som du fått. Han klagade över ont i magen någon dag innan också.
Han kräktes aldrig förstås, har du tur slipper du med.

Det gick ganska snabbt över ändå. Krya på dej

Är det inte bättre att framkalla en kräkning och sen är det över? :va

men jag har väl fel. :tungan

Jag var iallafall magsjuk för 5år sedan.. på Teneriffa (kul :mad: )
när jag väl spydde så gjorde jag det säkert 20 små gånger,
spydde en gång för varje steg tillslut kom jag till vasken och då tog maginnehållet helt slut och jag spydde 'torrt' några gånger.

men efteråt mådde jag bara bättre och bättre.

Last edited:
MattE. skrev:
Är det inte bättre att framkalla en kräkning och sen är det över? :va

men jag har väl fel. :tungan

eftersom jag är ungefär lika långsiktigt klok som en guldfisk så är jag hellre illamående i en vecka än framkallar en kräkning.

Clara skrev:
eftersom jag är ungefär lika långsiktigt klok som en guldfisk så är jag hellre illamående i en vecka än framkallar en kräkning.

Ja, sen är det inte som en fylla där man kan spy så mår man bättre sedan. Kräksjukan kan man spy och sedan fortsätta må illa :rolleyes:

Är det vinterkräksjukan du har så tror jag inte det hjälper att framkalla en kräkning, det hjälper nog bara om man har ätit eller druckigt något olämpligt. Men jag har hört att det inte är alla som spyr så vi får väl hoppas att du är en av dem som bara hivar ur dig från den södra vägen :)

För några år sedan hade jag vinterkräksjukan i 3-4 år i rad. Skojigt! Jag brukade sova på toalettgolvet (rev ner en handduk eller morgonrock att sova på) den natten som jag spydde. Morgonen därpå var det över.

Tänk på att man kan smitta upp mot två dagar efter man haft det...

jag blev sjuk för ett år sen, tror iaf att det var vinterkräksjukan.. kom från ingen stans och så spydde jag oavbrutet i 24h! trodde jag skulle dö, mellan spyorna låg jag krampartat i fosterställning på badrumsgolvet.

Sad Glad skrev:
Tänk på att man kan smitta upp mot två dagar efter man haft det...

men...det är ju jul! ska jag ligga här ensam i mina spyor när hela familjen samlas hos föräldrarna och har det mysigt??!?

fan ta det förbannade dagiset! jag kommer få typ 400 för det max. det var fan inte värt det. nu fick jag inte julstädat heller, eftersom jag jobbade... :huvet

Clara skrev:
men...det är ju jul! ska jag ligga här ensam i mina spyor när hela familjen samlas hos föräldrarna och har det mysigt??!?

fan ta det förbannade dagiset! jag kommer få typ 400 för det max. det var fan inte värt det. nu fick jag inte julstädat heller, eftersom jag jobbade... :huvet

låter som en riktigt kul jul.. :)
men du får väl ta igen de på nyår elelr i mellandagarna ist.. eller?

inget som säger att man MÅSTE fira jul på julafton.. för de e ju gemenskapen man vill ha.. ellerhur :rolleyes:

Har precis blivit frisk från eländet... Inget att rekommendera :rolleyes:
Du kommer med ganska stor säkerhet _inte_ klara dig från att kräkas, tro mig :(

Sen ska det visst smitta ganska lätt också, så du bör nog hålla dig hemma sen nån dag också.

akerstrom skrev:
Har precis blivit frisk från eländet... Inget att rekommendera :rolleyes:
Du kommer med ganska stor säkerhet _inte_ klara dig från att kräkas, tro mig :(

Sen ska det visst smitta ganska lätt också, så du bör nog hålla dig hemma sen nån dag också.

nej jag har redan skenat ut till diskhon(toan var upptagen) en gång och låtit världen beskåda den ljuva ärtsoppan jag intog för några timmar sen. så jag är körd. härligt. garanterad en GOD JÄVLA JUL iallafall, jofan.

heimdal skrev:
låter som en riktigt kul jul.. :)
men du får väl ta igen de på nyår elelr i mellandagarna ist.. eller?

inget som säger att man MÅSTE fira jul på julafton.. för de e ju gemenskapen man vill ha.. ellerhur :rolleyes:

men för mig är julmys med familjen man sällan träffar och systersonen som just börjat prata så SJUKT mycket mer värd än nån jävla nyårsfest med fulla kompisar och raketer som jag bara får panik av typ. jag hade en miljard gånger hellre blivit sjuk då.

fy fan. vad ska jag göra nu? jag ÄLSKAR ju julen. pojkvännen är ju redan utsatt för min äckliga smittsamma aura så hans jul är väl lika sabbad den antar jag, då slipper jag vara själv iallafall.

Fy vikken kass tajming, hoppas på ett mirakulöst snabbt tillfrisknande så att julmaten kan avnjutas på sedvanligt sätt.

Clara skrev:
pojkvännen är ju redan utsatt för min äckliga smittsamma aura så hans jul är väl lika sabbad den antar jag, då slipper jag vara själv iallafall.

:gnissla :pannkyss

PGH skrev:
Fy vikken kass tajming, hoppas på ett mirakulöst snabbt tillfrisknande så att julmaten kan avnjutas på sedvanligt sätt.

uh, julmat..bara tanken av det. mår illa till och med när jag tänker på det fantastiska julgodis av rostade valnötter och mörk choklad som jag styrde upp förut idag...då är man illa däran...

Håller tummarna för att du frisknar till fort. Så kanske du hinner njuta av julen lite iaf.
Själv har jag klarat mig ifrån att vara magsjuk i över 15 år.

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Håller tummarna för att du frisknar till fort. Så kanske du hinner njuta av julen lite iaf.
Själv har jag klarat mig ifrån att vara magsjuk i över 15 år.

// Lena

jo 30% är tydligen immuna mot vinterkräksjukan, genetiskt, så du är säkert en av de lyckliga. det är nog INTE jag. förrförra vintern var jag magsjuk tre gånger på en månad. tjoho. fasst det här toppar fan det iallafall.

tack för ert stöd alla, iallafall, även om jag inte tror ni tycker så mycket som en tiondel så synd om mig som jag gör, vilket kanske säger mer om min självömkan än om er. :3freak

Clara skrev:
jo 30% är tydligen immuna mot vinterkräksjukan, genetiskt, så du är säkert en av de lyckliga. det är nog INTE jag. förrförra vintern var jag magsjuk tre gånger på en månad. tjoho. fasst det här toppar fan det iallafall.

tack för ert stöd alla, iallafall, även om jag inte tror ni tycker så mycket som en tiondel så synd om mig som jag gör, vilket kanske säger mer om min självömkan än om er. :3freak
Har aldrig haft vintersjukan, är nog en av dom 30% då :)

Clara skrev:
men för mig är julmys med familjen man sällan träffar och systersonen som just börjat prata så SJUKT mycket mer värd än nån jävla nyårsfest med fulla kompisar och raketer som jag bara får panik av typ. jag hade en miljard gånger hellre blivit sjuk då.

fy fan. vad ska jag göra nu? jag ÄLSKAR ju julen. pojkvännen är ju redan utsatt för min äckliga smittsamma aura så hans jul är väl lika sabbad den antar jag, då slipper jag vara själv iallafall.

ha lite nyårsmys med familjen då.. man måste ju inte vara asfull med kompisar..

eller "fira jul" i mellandagarna

Jag har ett ganska så starkt immunförsvar och bättre har det blivit efter 2½ års jobb på skola. Flertalet ungar som fått sjukan och även hemma, men inte jag. Känns bra :)

Clara skrev:

Äh åk hem och fira jul med föräldrarna! Det är inte förrän några dagar efteråt som du vet om du smittat dem eller ej och då är du långt därifrån! :hihi

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back