Vinterhoj

Asså grabbar...varför köra hoj när det är kallt o jävligt?
Badar ni i sjön vintertid också?
Jag kan bara svara för mig själv men för mig handlar det om motorcykelintresse.
Det intresset gör att jag kan köra motorcykel även när omständigheterna inte är perfekta.
Udda, jag vet, men jag är ingen mittenfilare... 🛵 :tungan
 
Hur länge sitter dubben kvar?
I början körde jag med lastvagnsdubb på alla hojjar. Sen blev det rallydubbat(Lasses rallyservice gjorde dom) på CBR600:an. Sen blev det på R1 bestgrip och ice Gold screws(usa´s svar på kanadensiska koldkutter) på sidorna som säkerhetsdubb. Dom ligger inte i backen när man kör normalt, är bara som säkerhet om man får sladd

På Transalp 700 är dom enda dubben som lossnat, men det var för att MT21:orna sprack i minus 25. Dom hade rullat bara 70 mil.
BestGrip är som spiralborrar så dom är omöjliga att lossna. Har kört 180 med R1:an. Efter det börjar den spinna. Även om jag varvat ut till rödstrecket med den på sexans växel så har inte ens ice gold screwen lossnat av G-kraften. Däremot går luften ur i innerslangen, ventilerna verkar inte tåla g-kraften?!?(testat två gånger).
På vägar som E4:an där det oftast är asfalt så har jag kört normalt, tex Bestgrip kostar ju drygt nio kronor styck så man snålar lite....
 
Back
Top