Vinterförvaring i Skåne - Lund/Malmö

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag kan ev. ordna med vinterförvaring och gör en tråd där jag frågar vad det finns för intresse av det.

Vad är det värt att betala för vilken säkerhet?

Detta ifråga är en låst stor lokal som är isolerad, men inte uppvärmd. Folk rör sig i området dagligen och det bedrivs rörelse i dess direkta närhet. Tillgången till lokalen är begränsad så tillvida att det inte är många som har nyckel.

Vad gäller med försäkringar? Tanken är att mc-ägaren har egen försäkring. Fungerar garageförsäkring eller gäller det endast ens egna lokal.

Jag bör stryka under att jag inte har något vinstintresse med detta för att låta tråden leva.

Nu vill jag inte spotta i någons godispåse, men FreddaAborre verkar ju inte direkt ha stenkoll på saker och ting...

Jag kan rekommendera en alldeles utmärkt vinterförvaring hos en certifierad Mekonomen-verkstad i närheten av Fosie, kostar inte särskilt mycket och är uppvärmd lokal som det dagligen bedrivs verksamhet i.

Det är alltså inte jag som äger eller arbetar på verkstaden, utan är bara en nöjd kund då jag hade min Ninja där förra vintern.

Skicka PM ifall ni vill ha namn och nummer till personen ni i så fall skall surra med.

Vafan man kan väl köra hoj året runt i era trakter?:P

Vafan man kan väl köra hoj året runt i era trakter?:P

Dec/Jan/Feb kan man inte vara beroende av hojen som transportmedel men ofta går det att köra. Dock får man tvätta bort salt o skit hela tiden så IMHO är det inte värt att köra under vintermånaderna men visst går det.

Dec/Jan/Feb kan man inte vara beroende av hojen som transportmedel men ofta går det att köra. Dock får man tvätta bort salt o skit hela tiden så IMHO är det inte värt att köra under vintermånaderna men visst går det.

jag ska fan flytta från dethära lapphelvetes landet:D

Nu vill jag inte spotta i någons godispåse, men FreddaAborre verkar ju inte direkt ha stenkoll på saker och ting...

Jag kan rekommendera en alldeles utmärkt vinterförvaring hos en certifierad Mekonomen-verkstad i närheten av Fosie, kostar inte särskilt mycket och är uppvärmd lokal som det dagligen bedrivs verksamhet i.

Det är alltså inte jag som äger eller arbetar på verkstaden, utan är bara en nöjd kund då jag hade min Ninja där förra vintern.

Skicka PM ifall ni vill ha namn och nummer till personen ni i så fall skall surra med.

Nej, det är sant. Jag har inte full koll på läget. Dock kan jag förmodligen hjälpa till att erbjuda förvaring till bra pris. Vad tar Mekonomen-verkstan per månad?
Vad skiljer förutom att den lokalen är uppvärmd?

Edit. Lite googlande och jag hittade ett pris på 1200.- för en säsong (nov tom mars) 5 månader, alltså 240.- månaden.

Är folk villiga att komma billigare undan men tumma på värmen och olarmad lokal, dock med folk som rör sig i angränsande byggnader dagligen? Vilket pris är man villig att betala?
En ärlig fråga så jag vet om det finns något kundunderlag.

Last edited:
. . . .olarmad lokal, dock med folk som rör sig i angränsande byggnader dagligen? Vilket pris är man villig att betala?
. . . .

Är det inte lite så att det är på nattetid det behövs/larm bevakning? Med tanke på hur skickliga dom fria entreprenörerna verkar vara, lär det där stället vara tvärtömt på hojjar en bitter morgon så fort någon ljusskygg individ råkar få nys om det... :gnissla

Men vad vet jag, är det metertjocka titandörrar, fallgropar, spjut som kommer ur väggarna Indiana Jones-style, samt kommandotränade belgiska mördarkaniner, kanske det är lugnt ändå.
All heder åt FreddaAborre för initiativet hur det än är med den saken! :tummenupp

Kanske tjyvar tråden nu, men har larmad/låst/uppvärms fräsch lokal där jag kan husera max 3 hojjar i vinter i löddeköpinge, typ 400 i månaden beroende på hur länge den ska stå

endast förvaring. skicka pm

Garageförsäkringen gäller även om man förvarar den på annat håll, men det bör givetvis kontrolleras hos det enskilda bolaget. Hade min Ducce över vintern på service förra året och då gällde den. Det kollade jag upp med mitt försäkringsbolag då. Enda förbehållet vad jag vet med mitt bolag var att man måste förvara den inom Sveriges gränser. I princip skulle man kunna ställa den på gatan och fortfarande ha en gällande garageförsäkring om man nu är våghalsig och tror att den står kvar kommande vår.

Tyckte att priset på 240 kr/ mån för vinterförvaring hos Mekonomen var högst rimligt. Det är svårt att hyra ett enskilt garage för mindre pengar. Likadant en plats i ett centralgarage där risken för stöld är betydligt högre.

Personligen föredrar jag enskilt garage. Desto mindre folk som vet vad som finns där desto bättre. Alltid någon som tar med en vän etc och så går ryktet. Kan vara värt lite extra. Hade nog i så fall föredragit att lämna motorcykeln till en firma. Vet att t ex Yamaha Center i Helsingborg vinterförvarar hojar åt folk.

Hade nog kunnat greja för 150-200.- månad. Men intresset har inte varit så stort så lagt ner planerna. Är som sagt tjuvrisken som är mest negativt eller vad man ska säga.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph