Vinlotteri ?

Får och får? Vem ska säga något om det? Egentligen är det väl hårda regler på just att lotta ut sprit/vin men varför skulle man följa dessa då det endast är fånigt.
Vuxna människor klarar av att hantera sådant anser jag, annars är det något stort fel.

Vi har inte direkt lotteri, däremot har vi black jack turneringar ibland. Inga kontanta vinster utan presentkort på middag, presentkort till spa, presentkort på en helnatt med mig iförd lackdräkt med urtag för grenen, en flaska vin och liknande. Hurså?

Jodåsatte, har du ollat kaptenen på båten förresten ?

Inte vad jag har sett eller hört på vårt jobb. Man kanske ska börja med det :D
Dock är alkoholen här så överdrivet dyrt...

Alla lägger en "insats", sedan drar man en etta som får mkt av summan och en tvåa som får en mindre bit. :)

Vi har vin/sprit lotteri! Varannan vecka.

1. En pava whisky
2. En Vin pava
3. En Vin pava

Vi har också vinlotteri, brukar vara en gång i månaden.

Alla tar med varsin pava inom ett bestämt prisintervall och lämnar till ansvarig. Alla deltagare har sedan varsitt spelkort som dras ett efter ett. De tre sista som är kvar vinner. 1.a pris brukar vara ungefär 5-6 pavor 2.a någonstans 3-4 och 3.e får 2-3st, givetvis beroende på hur många som är med.

På våra firmafester brukar vinprovning vara ett stående inslag. Före julbordet i år hade vi champagneprovning. :tummenupp

Så alkoholregler....naee, inte direkt. Allt sköts däremot lugnt och städat. Som Dee_cati skrev: vi är ju vuxna människor (nåja)

Vi får inte ha det längre.............finns tydligen nån fånig lag som säger att man inte får "gynna missbruk".......och man vet inte VEM som har alkoholproblem o bla bla bla.............:mad:

Vi hade det på en arbetsplats jag har jobbat på.

Där la man också in beställning (och pengar) på vad man skulle ha från systemet till lagerpersonalen senast på torsdag eftermiddag så fick man hämta ut sin påse/låda när man stämplade ut på fredag.

Det var även lagerpersonalen som höll i spritlotteriet.

På en direkt fråga till arbetsledningen sa dom "det är bättre att en kille från lagret gör en systemrunda på arbetstid, än att alla anställda ska smita från jobbet var sin gång för att gå på bolaget" .

Efter det har jag jobbat på olika arbetsplatser, med flera olika människor som har problem med spriten, så jag kan se varför man kanske inte ska ha det så på alla arbetsplatser.

Mig kvittar det, det går månader mellan gångerna jag dricker alkohol, så jag kan köpa min sprit själv, men lotterier är ju kul.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back