Vinklad ventilförlängare?

maskan

Medlem
Gick med
12 Aug 2018
Hoj
Motorcyklar
Hej!

Eftersom det är så tight i fälgen på min Z900RS går det inte att komma åt med en "vanlig" lufpåfyllare (verkar inte finnas vinklade heller).

Xlmoto sålde tidigare en vinklad "ventilförlängare" för just detta ändamål. Är ju smidigt om man behöver fylla på luft på någon mack också.

Hittar dock inte dessa längre.

Är det någon som har en alternativ lösning eller som vet var man kan få tag på en liknande produkt? Vill undvika att byta ventilerna.

/mvh

Googla vinklad däckventil och du skall finna, hittade dock ingen på hyllan utan man verkar få beställa online.

EDIT

Jag skulle dock inte snurra omkring med dom på utan endast för påfyllning.

Jag hittar massor när jag googlar.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Ska kika host däckhandlarn, så kanske man kan få tag på en idag! Hittar annars bara på "tnrims" och "vikt och bult" på nätet. Skulle inte kalla det "massor", men jag kanske gogglar fel :)

Ska kika host däckhandlarn, så kanske man kan få tag på en idag! Hittar annars bara på "tnrims" och "vikt och bult" på nätet. Skulle inte kalla det "massor", men jag kanske gogglar fel :)
Jag har sökt på angled tyre valve extension och vinklad däckventil förlängare. Lycka till :-)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

3287e208f02f56ed46b5f866b3828b9f.jpg

Skickat från min iPad med Tapatalk

Om det är sådana som man skruvar fast på ordinarie ventil du letar efter så måste du tänka på att det inte går att lämna en sådan påskruvad när nu kör.
Den får ligga i verktygspåsen.
I lite högre rotationshastigheter på hjulet blir det rejäla påkänningar på ordinarie ventil.
Passa på och byt till vinklad nästa gång du byter däck.

3287e208f02f56ed46b5f866b3828b9f.jpg

Skickat från min iPad med Tapatalk

Hade varit bra om så var fallet. Dessvärre fanns det inga sådana hål framför ventilen i mina fälgar :D

Om det är sådana som man skruvar fast på ordinarie ventil du letar efter så måste du tänka på att det inte går att lämna en sådan påskruvad när nu kör.
Den får ligga i verktygspåsen.
I lite högre rotationshastigheter på hjulet blir det rejäla påkänningar på ordinarie ventil.
Passa på och byt till vinklad nästa gång du byter däck.

Yes, kommer bara skruvas på när man fyller på luft. Är några hundra mil kvar till däckbyte men då kommer det förmodligen bli en vinklad ventil.

/Mvh

Hade varit bra om så var fallet. Dessvärre fanns det inga sådana hål framför ventilen i mina fälgar :D

Yes, kommer bara skruvas på när man fyller på luft. Är några hundra mil kvar till däckbyte men då kommer det förmodligen bli en vinklad ventil.

/Mvh

Motion Pro har ett munstycke som går att vinkla,fungerar bra när det är trångt.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back