Vill ni sälja defekta hojar?

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Då är jag rätt person att göra affärer med, varenda jävla hoj jag köpt har någonting rasat på.

Nu har jag gjort det igen. R6-00 med en växelåda som mår allt annat än bra.
2:an går inte i utan 3-4 försök samt att växlarna hoppar ur, tror det gäller varenda växeljävel.

Så, nu vill jag har lite uppskattning på pris gällande att renovera växellåda, kanske tom att byta motor om det nu går att få tag på en 00-a?

Självklart så kan jag inte meka själv för fem jävla öre så det blir ju självklart att lämna in skiten på firma vilket passar min tunna plånbok perfekt.

10k,15k,20k,25k,35k, skroten?

Det är bara att lära sig att meka. :)
En Haynesbok till R6:an samt hela sporthoj.coms kunnande så fixar du det.

Visst, är det trist när det händer. Men man lär sig av erfarenheterna.

Last edited:
Det är bara att lära sig att meka. :)
En Haynesbok till R6:an samt hela sporthoj.coms kunnande så ficar du det.

Visst, är det trist när det händer. Men man lär sig av erfarenheterna.

Du har helt rätt, dags för mig att ta tag i det hela, skiter i om det tar hela sommaren. Jag måste våga skruva ner det mesta. Ska kolla på dokumentering samt manualer som finns för detta ändamål samt en digitalkamera med minne för 40400bilder.

Last edited:
Du har helt rätt, dags för mig att ta tag i det hela, skiter i om det tar hela sommaren. Jag måste våga skruva ner det mesta. Ska kolla på dokumentering samt manualer som finns för detta ändamål samt en digitalkamera med minne för 40400bilder.

Nu må jag vara jävligt full eftersom jag firar att jag blivit blåst på mitt köp men som du säger, kanske lär jag mig något på kuppen.

om du nu går på nitar så ofta så borde du kanske köpa på lite säkrare ställe med garanti. blir nog lite billigare i längden. bara ett tips.

Du kanske har användning för manualer från nätet oxå...
I xp: Start>program>tillbehör>anslutning till fjärrskrivbord
Knappa in 69.213.66.54
Login och lösenord skrev jag bara "guest" på bägge.
Sen går du bara på "open catalog" längst upp till vänster på menyn, och så letar du upp din hoj för att få tillgång till alla spränskisser på hela hojen.

Otroligt använbart faktiskt.

Herlog skrev:
Knappa in 69.213.66.54
Sen går du bara på "open catalog" längst upp till vänster på menyn, och så letar du upp din hoj för att få tillgång till alla spränskisser på hela hojen.

Det där va ju riktigt bra skit!
Vad är det för nåt? Är det nån privatperson som har lagt ut allt eller?
Normalt sett så brukar man väl bara få tag på sånt via tillverkarens hemsida, och då med lösen och sånt..

/paco

Grundtips om du ska meka själv, skaffa riktiga verktyg av god kvalitet.
Nån jäkla budgetskruvmejsel från lokala bensinstationen duger inte, gör bara jobbet svårare och risken för att nåt dras sönder ökar.
Satsa på att skaffa en bra hylsnyckelsats. Momentnyckel behövs, momenten står inte där bara för syns skull utan är viktigt och något som har forskats fram för att allt ska hålla och sitta på plats.

Renovera växellåda är ett stort jobb som innebär att du måste dela hela motorn, kopplinskorg måste bort och sen ska du ha loss växeldreven från axeln. Brukar betyda att du behöver en hel del specialverktyg som kan vara svårt att få tag i, speciellt om du inte kan tillverka en del själv.

Trist att få ett ras såhär tidigt på säsongen med..
Du kan ju alltid köpa min R6:a :) vad jag vet så är det inget fel på den i dagsläget.

Knappa in 69.213.66.54

Vad är det där?
Var ju riktigt bra, som han ovan frågade. Vem är det som tillhandahåller detta?

Vad är det där?
Var ju riktigt bra, som han ovan frågade. Vem är det som tillhandahåller detta?

:yoparty Den är helt underbar.
Vad jag har fattat så "går man in på" en dator i USA någonstans.
Hade bra användning för denna "sida" när vi skulle mekka loss förgasarna på polarens zx6r. Var svårt att se hur dom satt fast med deras cp-slagklämmor.
Men efter att varit inne och kollat på ja, vad vi ska kalla den, så blev det genast lättare:)

:yoparty Den är helt underbar.
Vad jag har fattat så "går man in på" en dator i USA någonstans.
Hade bra användning för denna "sida" när vi skulle mekka loss förgasarna på polarens zx6r. Var svårt att se hur dom satt fast med deras cp-slagklämmor.
Men efter att varit inne och kollat på ja, vad vi ska kalla den, så blev det genast lättare:)
Jag har suttit o letat skisser till farssans suzuki fyrhjuling ifrån -89, på den där sidan fanns ju allt.

Tack för den. :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...