Vill man krascha i Silver Hawk kläder?

Reggin

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Marauder
Som topic.

Är Silver Hawk bra skit? Är kläder tillverkade av Joframa och Halvardsson så mycket bättre?

MVH Reggin

tjena!
jag har helställ av silver hawk, köpte det för jag fick kanon erbjudande,samt att jag diggade färgen.... sen tanken slog mig med om kvaliten, men när man känner på den är den helt ok i skinn och helt ok passform och arbete,

Bifogat

• DSC00588.JPG
    DSC00588.JPG
    225 KB · Visningar: 201
  • DSC00589.JPG
    DSC00589.JPG
    223 KB · Visningar: 172
har man råd att köpa hoj för närmare 100tusen så har man råd med riktig skyddsutrustning. snåla aldrig.

För några år sedan köpte jag ett silverhawk.
Det var "OK" men kändes att det var ett budgetställ.
Efter en säsong gick skydden sönder inuti stoppningen så jag åkte till Sportdepån med det. (Där jag köpte det)

De berättade för mig att skyddens CE märkning var förfalskad och att de uppmanade oavsett om de var trasiga eller ej att byta ut dem.
(Kostnadsfritt dock)

De nya skydden var inte CE märkta så då var dem inga förfalskningar vart fall men skydden var ihopsydda tygstycken som både är oerhört obekväma och känns högst otillräckliga vid olycka. (spekulationer dock. Kanske tyg är jätte bra som skydd *host*)

Efter detta köpte jag ett begagnat race ställ som gått en säsong utan en skråma för 4500:- Inte ångrat mig en sekund. Eller jo att jag köpte silverhawk ångrar jag såklart ;)

Nåväl det är min erfarenhet vart fall och om du kollar igenom stället och tycker det verkar bra säger jag inget om det. Men efter min erfarenhet blir det inget SilverHawk igen.

Sportdepån kunde kanske hanterat det annorlunda också? Men jag antar och hoppas att de följde anvisningarna från SilverHawk.

Mvh R

Last edited:
Annars handlar du begagnat på blocket. Det finns drösvis med "posörer" som måste färgmatcha och vill bli av med fina men felfärgarde ställ :)

Last edited:
Annars handlar du begagnat på blocket. Det finns drösvis med possörer som måste färgmatcha och vill bli av med fina men felfärgarde ställ :)

Köp mitt fina Dainese...Känner mig inte direkt som en posör, men Rött-Svart-Grått-Vitt ställ till min nya fina GULA hoj funkade bara inte :rolleyes:

Köp mitt fina Dainese...Känner mig inte direkt som en posör, men Rött-Svart-Grått-Vitt ställ till min nya fina GULA hoj funkade bara inte :rolleyes:

Du ser, mindre beganat marknaden är ett bra ställe att göra kap :tummenupp
Förstår att det skar sig men det får man tåla om man vill komma billigt undan

Jag skulle aldrig vilja krascha, oavsett kläder!

helt enig!!
jag tror att det är så många faktorer som spelar roll in i en krasch så att kläder är inte den största problemet :va
oftast så överskattar man klädernas förmåga som man gör med ABS i bilarnas bromssystem.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT