Vill kunna spela gammla spel

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Har några äldre barnspel som ungarna vill kunna spela, hur löser jag det smidigast och bäst?

Spel från början av -90 som kräver Windows 95, går det att få igång dom i min dator med XP mediacenter? Eller skall jag ladda in 95 oxå eller skall jag köpa en gammal dator och köra dom på?

prova att högerklicka på exe.filen och sen till egenskaper. Kolla sen om du kan köra filen i kompabilitetsläga för win95. Brukar funka :d

prova att högerklicka på exe.filen och sen till egenskaper. Kolla sen om du kan köra filen i kompabilitetsläga för win95. Brukar funka :d

Han vill ju inte ens läsa skivan så jag kan ladda ner den till datorn. Saknar video decompressor tror han. Ger förslag på Indeo 5.0. jag har Directx 9.0, skall jag ladda hem Indeo 5.0?

testa att öppna den här datorn, sen utforska på cd:n....sen kompabilitetsändrar du den direkt där.
Kan ju vara kört med...

testa att öppna den här datorn, sen utforska på cd:n....sen kompabilitetsändrar du den direkt där.
Kan ju vara kört med...

Tack för kompabilitets tipset. Det fungerade utmärkt. Skivan hade lagt in sig på C: utan att jag visste det, så det var bara att ändra som du sa i första inlägget. Jag provade för skojs skull att söka efter spelet, och vips så fanns det nerladdat på HD:n tydligen.....datorer.... :huvet

Finns ett prog som heter scummv har jag för mig. Har använt mig av det för att kunna lira de riktigt gamla spelen under XP. Typ monkey island-liren, day of the tentacle osv.. Kolla upp det. Rockar fedt :rock

Finns ett prog som heter scummv har jag för mig. Har använt mig av det för att kunna lira de riktigt gamla spelen under XP. Typ monkey island-liren, day of the tentacle osv.. Kolla upp det. Rockar fedt :rock
ok det tipset ska jag testa. Köpte Red Alert 1 men till min besvikelse så händer det ingenting när man tycker play

att ändra kopabiliteten till 95 funkar inte :/

Finns inga bra "gamla" spel förutom red alert 1 och 2:fakta battlefield 1942 är också grymt(ifall det får räknas in). Klanen jag var med i kom på 3:e plats i sm och vann några tusenlappar:yoparty

Gå till återvinningen och hämta/stalka (dvs fråga nån som slänger om du kan få den) typ en gammal P3 133 och kör de gamla spelen på.

"Full throttle" är också ett skitgrymt gammalt spel :tummenupp

Hehe, det har man ju lirat. Sketfränt spel. DET funkar iaf för det har jag spelat under XP. gillar man lucasarts gamla hederliga, tror jag det finns en box de släppt med alla THE spel liksom. Vore det inte för jag redan har lirat dom hade jag köpt den ASAP! :yoparty

Gamla spel snackas men varken DOOM 3D eller Wolfenstein 3D har nämnts?!Vad är fel på folket här?

Du skulle kunna ladda hem VMworkstation och skapa en virtuell w95 dator?
Det ska fan jag prova när jag kommer hem :)

VAR hittar man alla dessa gamla spel?

Gamla spel snackas men varken DOOM 3D eller Wolfenstein 3D har nämnts?!Vad är fel på folket här?

När DOOM kom var jag helt såld på det liret och dess uppföljare. Rise of the Triad var ju tex höjden av innovation när det kom! Förstå att man kunde aima uppåt som man ville liksom!:rolleyes:

Men i takt med att spelen utvecklats så är det bara att fejsa sanningen, DOOM håller inte måttet helt enkelt. Testade faktiskt det för något år sedan i ett nostalgirus och det var helt enkelt inte ett dugg roligt nu när man är van vid alla fancypansy pang-pang-spel. Ska man köra gamla spel så håller jag mig till "icke" shoot'em-up.

installerar du scummvm så borde dom flesta gamla spelen funka. Vet i alla fall att beneath a steel sky funkar med det

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show