vill inte varva ut!

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Hoj
CB1000Turbo -97
Provade hojen igår, Det visar sig att den går fin upp till ~4000varv men sedan vill den inte varva längre utan bluddrar bara. AF-mätaren visar att den går magert, har inte ändrat huvud munstycken eller nålar, kan det vara det som gör att den går så illa, eller är det troligare att det är tex trycksättningen av fuggarna som jävlas eller kammarna?

Provade hojen igår, Det visar sig att den går fin upp till ~4000varv men sedan vill den inte varva längre utan bluddrar bara. AF-mätaren visar att den går magert, har inte ändrat huvud munstycken eller nålar, kan det vara det som gör att den går så illa, eller är det troligare att det är tex trycksättningen av fuggarna som jävlas eller kammarna?

En motor som går magert brukar ju snarare vara varvvillig, om det inte är supermagert förstås. Eftersom du har koll på att den går magert antar jag att du lyssnat extra noga efter knack och om den inte knackar så borde det inte bero (enbart) på den magra blandningen. Vill den varva obelastad (med friläget i) men inta med last så kan det iofs vara just för lite soppa som spökar.

Nej, något knack kan jag inte höra, men det behöver ju inte höras!? Ska prova att höja nålarna i kväll, ska ju ändå göras, har bara lite svårt att tro att det kan vara blandningen som gör allt.

Den varvar ut bättre på 1:an. Sen från 3:an och up åt så bluddrar det bara när jag försöker att gasa över 3-4000varv. Känns nästan som soppatorsk. Sitter en malpassi från mc-X och bränsle trycket ligger på c:a0,15 vid tomgång. Dumpen fladdrar på tomgång men verkar stabilisera sig när motorn kommer upp i varv (mc-X dump).

Nej, något knack kan jag inte höra, men det behöver ju inte höras!? Ska prova att höja nålarna i kväll, ska ju ändå göras, har bara lite svårt att tro att det kan vara blandningen som gör allt.

Den varvar ut bättre på 1:an. Sen från 3:an och up åt så bluddrar det bara när jag försöker att gasa över 3-4000varv. Känns nästan som soppatorsk. Sitter en malpassi från mc-X och bränsle trycket ligger på c:a0,15 vid tomgång. Dumpen fladdrar på tomgång men verkar stabilisera sig när motorn kommer upp i varv (mc-X dump).

Den får förlite soppa !! Höj nålar och feta på lågfartsmunstyckena annars blir det typ dyrt...

HIttade nog felet i kväll! Har kopplat laddtrycksmätaren på pitotröret och hade en läcka där vilket måste medföra att trycksättningen i fuggarna blev knas! har även höjt nålarna 2,5mm. Ska ut och testa så fort vädret tillåter igen!

Nå, hur gick den nu då?:confused:
Det lät som den gick rätt bra iallafall.

/Per
P.s var köpte du lambdamätaren, har funderat lite o en sån vore kanske inte fel å ha D.s

Jo, den gick bra...lite högt registret bara...

Minns inte var jag köpte den men hela nätet är fullt av dem...Kan inte vara så svårt att hitta!

Nå, hur gick den nu då?:confused:
Det lät som den gick rätt bra iallafall.

/Per
P.s var köpte du lambdamätaren, har funderat lite o en sån vore kanske inte fel å ha D.s

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT