Vill ha ny jacka.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag är säker på att jag skrev en tråd i morse men jag måste ha missat det? Arbetet störde nog min uppmärksamhet.

Husomhelst. Jag tänkte köpa en vinterjacka som inte är en typisk skal/skidjacka, inte en dunjacka, inte en "WESC"-jacka utan en helt vanlig manlig jacka.

Jag har hittat en Esprit på nätet men var köper man dem? MQ?

I35100_001.jpg

TIps på liknande jackor? Gärna lite kraftigare material.

Esprit har ju egna butiker lite varstans.

Den där jackan du visade på bilden tycker jag är väldigt lik en jacka jag såg inne på Carlings senast jag var där men jag kommer ej ihåg märket.
Jag vet inte vad du menar med WESC-jacka direkt däremot så jag vet inte om det var en sån eller ej, men det var inte dun och det var inte skal utan en vanlig jacka.

Annars kan du ge mig namnet på den Espritmodell du söker så ska jag se om jag kan få fram en bra kopia via en kontakt.

Du kan handla Esprit på MQ, men som sagt, de har egna butiker. Bara kolla på hemsidan.

Efter att använt ett par jackor från Stone Island och CP Company kommer jag nog aldrig köpa något annat för vinterbruk. Lite annan prisklass, men har du pengarna över kommer du inte ångra dig.

Stone island är kung.

Men, Canada goose :fakta Då får du ligga.

Tacka vet jag en skaljacka med ordentliga muddar i armar o kring midja o ett par fleecetröjor i olika tjocklekar att ha under.

Tacka vet jag en skaljacka med ordentliga muddar i armar o kring midja o ett par fleecetröjor i olika tjocklekar att ha under.

Jo visst är det bra med skal men när man bor i Gore Tex:ens förlovade land blir man lätt trött på hypen. Här duger inte vad som helst... :)

Efter att använt ett par jackor från Stone Island och CP Company kommer jag nog aldrig köpa något annat för vinterbruk. Lite annan prisklass, men har du pengarna över kommer du inte ångra dig.

Var hittar man dessa märken då? Edit, nja, inte riktigt vad jag tänkte mig.

Last edited:
CP Company kommer jag nog aldrig köpa något annat för vinterbruk. Lite annan prisklass, men har du pengarna över kommer du inte ångra dig.

CP Company ytterplagg verkar vara Barbour stuket, med lite modernare snitt än deras traditionella oljerockar.

Oljerockarna från Barbour är riktigt bra annars. Har en gammal sådan i källaren som säkert är över 15 år gammal vid det här laget. Lät olja in den igen och den är bara så rätt. Ett grymt plagg som bara blir snyggare med åren och den patina den erhåller.

För två vintrar sedan köpte jag en Moncler Dunjacka. Det är också en klassiker som hängt med många år. Inte visste jag att det skulle bli högsta modet. Utanför Paris var det långa köer i Februari när jag var där och passerade deras butik. Galet.

Ullrockar av hög kvalitet brukar annars vara ett varmt och bra plagg vintertid.

Det är väl runt 10lappar för dem va? Blir lite mycket kanske om man vill ha en ny jacka varje år. Langar bilder på mina nya höstjackor för i år. Det är goa grejer, kanske kan vara nåt.

Bifogat

• Bobby.jpg
    Bobby.jpg
    45.6 KB · Visningar: 64
  • Marty.jpg
    Marty.jpg
    37.9 KB · Visningar: 67
Gå till myrorna och köp dig en skinnjacka, max 500kr :tummenupp så är den färdigsliten också, ofodrat är manligt! :rock

Det är väl runt 10lappar för dem va? Blir lite mycket kanske om man vill ha en ny jacka varje år. Langar bilder på mina nya höstjackor för i år. Det är goa grejer, kanske kan vara nåt.
Dem såg najs ut! Var tjöptes dem? :)

Ja precis. Blir absolut inte till att byta jacka varje säsong så om man är lagd åt det hållet får man bli rik eller tjacka billigare märke. Men jag kunde i vintras gå i t-shirt under jackan utan att frysa, även när det var som kallast. Så det är inte bara poseur-kläder :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park