Vill ha bort oönskade pop upp sidor

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Jag får upp oönskade sidor på skärmen och jag vet inte hur jag ska få bort dem, har provat att söka efter namn och innehåll men får ingen träff, hur gör jag för att få bort skiten och vart kommer dem ifrån, det står b.l.a microsoft explorer i ramen, HJÄLP!

t-rex skrev:
1. Sluta surfa på de där sidorna du ändå inte får surfa på för din mamma.
2. www.opera.com

Jag har ju inte varit in på dessa sidor! annnars hade jag förstått varför, det kommer även oskyldig reklam från samma ställe dem irriterar men dessa störs man av.

Pertan skrev:
Jag har ju inte varit in på dessa sidor! annnars hade jag förstått varför, det kommer även oskyldig reklam från samma ställe dem irriterar men dessa störs man av.

Ehh, ok, de kommer även när du inte surfar? Kör Ad-aware och uppdaterat antivirusprogram. Sedan opera.com.

t-rex skrev:
Ehh, ok, de kommer även när du inte surfar? Kör Ad-aware och uppdaterat antivirusprogram. Sedan opera.com.
dem kommer när jag surfar men inte på dessa sidor och vad är Ad-aware och opera.com.

Adaware tar bort spyware och skit från din dator och opera är en browser där du själv väljer vad som skall visas. Tex kan du lätt ta bort pop-up fenomenet. Adaware hittar du på downloads.com, opera på... ja, du vet.

Ta hem Avantbrowser. Det är en plugin till Explorer som gör att man slipper hundra Explorer nere i taskbaren. Den har en skitbra popupblockerare förutom att jag tycker att det är suveränt med en "tabbed browser". Testa - nästan alla jag känner som jag tvingat på Avantbrowser kör med den sen dess. Ingen adware eller liknande (det finns nån roboform som man kan välja ort i installationen sen ser man den aldrig mer).

Kör Ad-aware och Spybot och sen använder du avantbrowser i fortsättningen!

google toolbar, funker perfect,

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...