Vill höra positiva saker om motard!!

Hertzman

Mycket avikande....
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha r6 -03
Är pga ekonomiska skäl tvingad att byta ner mig effektmässigt, super motard är det enda tuffa alternativet till den sporthoj jag äger idag.
Vill därför höra lite argument som talar för super motard!

Är helt oerfaren vad gäller vilket märke som är bättre än det andra osv. Vill ha en så racig motard som möjligt, struntar fullkomligt i bekvämlighet mm. Tack på förhand
 
Husan i varje fall. Lätt hoj på 120kg som duger mycket bra till endurospåret, grusvägar och även en del crossbana. Går ju köra grusväg likväl med endurohjulen som med motardfälgarna. Mycket kul maskin att öva bakhjul och stoppies med dock har den sina svagheter i smörjningen när man är på slangen längre stunder. Grymt skoj hoj på mindre vägar och jag kan föreställa mig hur den skulle vara på en motardbana :) .
Körde R6 idag faktiskt, grymt kul hoj men jag saknar min Husa :( (motorras)
 
Hertzman skrev:
2133862 Är pga ekonomiska skäl tvingad att byta ner mig effektmässigt, super motard är det enda tuffa alternativet till den sporthoj jag äger idag.
Vill därför höra lite argument som talar för super motard!

Är helt oerfaren vad gäller vilket märke som är bättre än det andra osv. Vill ha en så racig motard som möjligt, struntar fullkomligt i bekvämlighet mm. Tack på förhand


Hehe, lyssna inte på Philsson.. Som du ser längst ner så skriver han motorras..

Nej, köp en KTM så blir du nöjd. Jag hade en 660 som jag var grymt nöjd med, men kände efter ett tag att jag ville ha nåt lite mer extremt och brutalare, så jag köpte mig en 525 med dubbla uppsättningar hjul. Kanonkul!

Som sagt, KÖP KTM.

:yoparty

/Rickard
 
Ska du slanga lite längre köp INTE husa.
Ktm 660 med helsystem är nog vad du letar efter.
 
Börja med att ta en titt på KTM 660... och köp sen en husa.
Allvarligt talat så låter det som om du är ute efter någon av dessa två.
 
Dom går fort :3freak

Åkte bakom freddola i ca 190km/h idag

verkar ju vara enkla att slanga med också:)
 
Skulle vilja tillägga att min rasade pga utebliven service. Vevlagret skulle bytts 50 timmar tidigare. Sköter man det så SKALL det hålla.
 
Ktm 525.. Husa 650.. Whatever... Du kommer få förbannat kul i vilket fall!!

Tänk dig att inför en kurva ställa upp hojen i en riktig fetsladd, i mitten av kurvan drar du på och bakhjulet spinner loss, för att sekunden senare få fäste och skicka upp hojen på bakan på nolltid och sedan ligga kvar där hela lådan ut. Gör man detta med en sporthoj? Mja okej Rossi kanske men inte jag... inte du...
Gör man detta med en motard? Mer regel än undantag efter en tids invänjning :hihi :fakta

Det är en fröjd att bara kunna kasta runt med hojen hursomhelst, och inte behöva vara så himmla rädd för att skada älsklingen. Väldigt billiga delar mao!
Och att ens kunna "kasta" omkring på den, istället för en 200 kg klump som mer är ute och åker med dig än tvärtom.

Så jaa.... Annars är väl alltid det bästa att provköra själv och bilda sin egen uppfattning :)


EDIT: Jaa okej! Däcken tar slut förbannat fort också! :huvet
 
Last edited:
400 mil på ett Pirelli Diablo kom jag... :hihi

Om du vill ha en billigar ehoj så ska du nog titta på de som kräver mindre service.
Skulle jag köpt ny motard i dag hade jag köpt en KTM 660 eller en Husqvarna 510. :)

:hej
 
Hsb-Chrille skrev:
2134096 Ktm 525.. Husa 650.. Whatever... Du kommer få förbannat kul i vilket fall!!

Tänk dig att inför en kurva ställa upp hojen i en riktig fetsladd, i mitten av kurvan drar du på och bakhjulet spinner loss, för att sekunden senare få fäste och skicka upp hojen på bakan på nolltid och sedan ligga kvar där hela lådan ut. Gör man detta med en sporthoj? Mja okej Rossi kanske men inte jag... inte du...
Gör man detta med en motard? Mer regel än undantag efter en tids invänjning :hihi :fakta

Det är en fröjd att bara kunna kasta runt med hojen hursomhelst, och inte behöva vara så himmla rädd för att skada älsklingen. Väldigt billiga delar mao!
Och att ens kunna "kasta" omkring på den, istället för en 200 kg klump som mer är ute och åker med dig än tvärtom.

Så jaa.... Annars är väl alltid det bästa att provköra själv och bilda sin egen uppfattning :)


EDIT: Jaa okej! Däcken tar slut förbannat fort också! :huvet
Jaha, nu blev jag sugen på att åka igen :4skrika
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top