Vilket Slip on till Honda CBR 600 -03

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Tjo!

Då har man bestämt sig, en Honda CBR 600 -03 blir det nästa år (bara allt går som jag vill *s*) Mitt stora problem är att jag inte vet vilket Slip-on jag skall införskaffa... Det finns verkligen hur mycket slip-on som helst på marknaden och med rätt skrala kunskaper i ämnet så kanske ni kan hjälpa mig i denna djungel :)

Vill ha ett slipon som både låter och effekhöjer :) (är det en dröm eller går det *S* ???)

Idag har jag en Honda VFR 800 med ett Micron Oval High Pipe Carbone och det slår verkligen det mesta (V-twin öj öj öj hehe ) ...men för ett par dagar sedan fick jag tillfälle att höra en CBR 600 -03 med ett Micron och det lät apa tyckte jag...dessutom var det riktigt fult. Så vad skall jag välja HJÄLP MIG !!!

...och god jul på Er alla förresten!

ljud- och effekthöjning blir det ju...

kolla upp vilka ljuddämpare dom körde med i Supersport 600 på Honda iår... Folkesson tex. Dom va riktigt snygga.

kosmic skrev:
ljud- och effekthöjning blir det ju...

kolla upp vilka ljuddämpare dom körde med i Supersport 600 på Honda iår... Folkesson tex. Dom va riktigt snygga.

Det kostar nog ca. 15.000:- (helsystem? Hittar ingen prisuppgift på www.tenkatekatemotoren.nl, men ett system till 02 kostar 15...) knappast ett alternativ va :fyllisar

Orginalljuddämparen är snygg nog och ger en beprövad effektkurva. Lägg pengarna på annat är min åsikt.

Yoshi har ett snyggt system till den, om de har byggt som de brukar så ger det bra effekt och trevligt ljud. Finishen får du på köpet.

Peccus: Japp Laser har ett par stycken snygga slip-ons och länken du skrev är ju till det systemet som använder Duo Tech = asgrymt o bra ;) Fast jag vill nog bara ha under seat system...men men det kanske kommer senare med duo tech.

Pålle: Njae ett helsystem blir det inte...alldeles för mycket pengar i det, men ett slip on det blir det nog allt :)

OLJEKYLD GSXR: Yoshi har jag inte kollat in gör det på en gång.

En kompis har en CBR 600 -93 med ett sånt här på

Cobra F1

Och det låter helt fantastiskt bra...

cRoC: haha nej det är inte så snyggt men dock väldigt mycket snyggare än orginal systemet som är riktigt fult. Ngt de lyckats riktigt bra med är i alla fall ljudet :) o det är inte så bara det *S*

Vet att Akrapovic har både helsystem och slipon till CBR 600-03.
Har själv ett Akrapovic Evolution helsystem med grenrör av titan till min GSXR1000 är det andra Akrapovic systemet jag haft :tummenupp , finns inget annat avgassystem som kommer i närheten i prestanda, finisch,vikt och passform! :Bugar
Kolla här för mer info
http://www.akrapovic-ai.si/main/catalog/products-catalog.htm

gleb skrev:
Tjo!

Då har man bestämt sig, en Honda CBR 600 -03 blir det nästa år (bara allt går som jag vill *s*) Mitt stora problem är att jag inte vet vilket Slip-on jag skall införskaffa... Det finns verkligen hur mycket slip-on som helst på marknaden och med rätt skrala kunskaper i ämnet så kanske ni kan hjälpa mig i denna djungel :)

Vill ha ett slipon som både låter och effekhöjer :) (är det en dröm eller går det *S* ???)

Idag har jag en Honda VFR 800 med ett Micron Oval High Pipe Carbone och det slår verkligen det mesta (V-twin öj öj öj hehe ) ...men för ett par dagar sedan fick jag tillfälle att höra en CBR 600 -03 med ett Micron och det lät apa tyckte jag...dessutom var det riktigt fult. Så vad skall jag välja HJÄLP MIG !!!

...och god jul på Er alla förresten!

Last edited:
Pålle: Okej jag visst inte att det va så dyrt. Men snyggt är det iaf.!

Superbike roger: Det va riktigt nice! Men finns det inte ovala?

Detta är ändå snyggast! 500cc-look!

Bifogat

• cbr.jpg
    cbr.jpg
    31 KB · Visningar: 343
Last edited:
Kosmic: Devil var riktigt snyggt....likaså Akrapovic Superbike Roger...det enda fula med de systemen (om man nu skall vara petig*S*) är att de sticker ut alldeles för mycket där bar enligt min smak...ser lite mysko ut typ. Men Lasers x-treme är ngt som är riktigt snyggt...två pipor där bak = mumma hihi , jag får nog ta mig ytterligare en funderare...kanske till och med köra orginal i sommar för att se om laser släpper x-treme rören med Duo-Tech = smidigt. Jag mailade till Laser i Holland och det verkar som att de håller på att utveckla Duo Tech till X-treme men det skulle visst dröja ett tag till inan de kommer på marknaden.

Läste förresten i Bike (nr 8 tror jag det var) där hade de gjort ett stort slip on test med vad jag förstår de "vanligaste" märkena...och enligt dem var Micron bäst i test tätt följt av Akrapovic och Devil (om jag inte minns helt fel) Test objektet var en Suzuki GSX-R 1000.

Nähäp tillbaks till städandet :(

jag hede lätt satsat på dubbelpipan.

- Jag skall köpa 600 rr slutet av nästa år å så skall det sitta ett laser xtreme på kan jag säga! Lycka till med letandet

gleb skrev:
cRoC: haha nej det är inte så snyggt men dock väldigt mycket snyggare än orginal systemet som är riktigt fult. Ngt de lyckats riktigt bra med är i alla fall ljudet :) o det är inte så bara det *S*

Går den bättre med cobra blåset?

Har nämligen hittat en sats med cobra F1R som är ett helaluminium blås som väger endast 5.5lbs paret dvs. 2,5kg paret som passar min CBR...

Cobra F1R

Last edited:
skruvis skrev:
Går den bättre med cobra blåset?

Har nämligen hittat en sats med cobra F1R som är ett helaluminium blås som väger endast 5.5lbs paret dvs. 2,5kg paret som passar min CBR...

Cobra F1R

Vågar inte svara på det till 100% då den inte är testad i bänk plus att jag inte har kört den med orginalsystem men enl. min kompis så tycker han att hojen gick mycket mycket bättre med Cobra F1 på så vi får väl lita på det haha. Den kommer i alla fall inte gå sämre :) men låta mycket bättre *S* ...

gleb! Gick bättre? kan du fråga han om på vilket sätt den gick bättre -> lägre soppaförbrukning? högre toppfart? reste sig lättare? etc. etc. ... Om du orkar dvs... :Bugar

skruvis skrev:
gleb! Gick bättre? kan du fråga han om på vilket sätt den gick bättre -> lägre soppaförbrukning? högre toppfart? reste sig lättare? etc. etc. ... Om du orkar dvs... :Bugar

Klart jag orkar...jag återkommer :)

*/ ?>
Back