Vilket mobilabbonnemnag är billigast?

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Jag är nu på semester och kunden har råkat få tag på mitt mobilnummer:(
Så nu måste jag fixa ett nytt. Vilket abbonemang är billigast att ha?
Eftersom jag skall sluta på företaget jag jobar för idag så skall jag ändå skaffa ett nytt. Har ni några tips, eller nån som kollat på detta nyligen så slipper jag kolla ingående själv:)
///M

Last edited:
Väldigt svårt att säga. Beror helt och hållet på dina televanor. När du ringer, hur mycket, till vem osv. Kolla på www.pricerunner.se och jämför...

Jag har skaffat Comviq Kompis nu. Det är nog billigast för mig.

hållundan skrev:
Väldigt svårt att säga. Beror helt och hållet på dina televanor. När du ringer, hur mycket, till vem osv. Kolla på www.pricerunner.se och jämför...

Jag har skaffat Comviq Kompis nu. Det är nog billigast för mig.
Det dumma är att det bara är en av mina kompisar som har Tele2, resten har telia eller vodaphone.
Kollar lite på Djuice, 1,63 per minut till alla nummer 24h/dygn....men det finns säket nån hake med dem oxå..
Jag ringer för ca 160-300 kr/mån eller ca 60-100mins/mån

Min bror har det djuiceabonnemangt (kontantkort iofs) men han tycker det funkar kanon. Inga hakar enl honom. Ska förmodligen själv byta till det.

Hey. PM'a mig om du vill ha ett guldnummer för en spottstyver.

Ang. abonnemang. Väl den operatör som du har flest kompisar hos. Eller, snarare, välj den du ringer mest till.
När det står mellan Vodafone och Telia är Vodafone betydligt billigare. Men Telia är inte dumt det heller....

/Åf.

Coola Ola skrev:
Min bror har det djuiceabonnemangt (kontantkort iofs) men han tycker det funkar kanon. Inga hakar enl honom. Ska förmodligen själv byta till det.

Nej det skall du inte. Du, och andra, skall skaffa Comviq.net. 1.62/minut 24h/överallt. Finns som abonnemang och k-kort.

www.comviq.net

Skaffa Netnet. 1,59 dygnet runt till alla op. 69öre/ sms ingen avgift, ingen bindnings tid. Kör på telias linjer.....

Tweety skrev:
Skaffa Netnet. 1,59 dygnet runt till alla op. 69öre/ sms ingen avgift, ingen bindnings tid. Kör på telias linjer.....

Netnet? inte comviq net? det har ja, kostar 1,62/min å 68 öre/sms, har ja för mig... haken med det är att du måste fylla på över internet, du kan däremot välja att fylla på med ex 150Kr/mån, via autogiro... :tummenupp

Jag har Comviq.net funkar kanon. Jag tankar på mitt genom min hemtelefon. Får räkningen på min hem tele räkning. Snabbt o smidigt

Jag ringer med Halebop.. i sommar kostar det 19 öre per minut på kvällarna (på dagarna vet jag inte riktigt..) Och så messar jag för 19 öre/messet.
Jag messar mest, så det blir billigt för mig. Med Halebop behöver man inte betala någon abonnemangsavgift och man ringer med samma nät som för Telia, då Halebop bara är ett billigare abonnemang som Telia äger...

Fluxir skrev:
Netnet? inte comviq net? det har ja, kostar 1,62/min å 68 öre/sms, har ja för mig... haken med det är att du måste fylla på över internet, du kan däremot välja att fylla på med ex 150Kr/mån, via autogiro... :tummenupp

Nopp det är ett nytt norskt företag men man fyller på det oxå över nätet.....

Faan vilken tur att ni finns här på SH, jag visste inte ens att comviq.net fanns, men nu är det ett abb beställt:)
TACKAR för hjälpen!!!!!

///Mats

Mingves skrev:
Det dumma är att det bara är en av mina kompisar som har Tele2, resten har telia eller vodaphone.
Kollar lite på Djuice, 1,63 per minut till alla nummer 24h/dygn....men det finns säket nån hake med dem oxå..
Jag ringer för ca 160-300 kr/mån eller ca 60-100mins/mån
jag har bytit till Djuice och jag märker stor skillnad ekonomiskt, hållahake tror jag inte att det finns dom vill bara erövra marknadandelar helt enkelt

TERMINATOR skrev:
jag har bytit till Djuice och jag märker stor skillnad ekonomiskt, hållahake tror jag inte att det finns dom vill bara erövra marknadandelar helt enkelt
Tele2/comviq.net kontrar med att säga för att all administration sker via webben, kundservice är inte gratis heller:(
Måtte jag slippa ringa dem...
//M

hrc skrev:
Nej det skall du inte. Du, och andra, skall skaffa Comviq.net. 1.62/minut 24h/överallt. Finns som abonnemang och k-kort.

www.comviq.net

Oj, vilken skillnad mot djuice :rolleyes: 7 öre dyrare öppningsavgift, 7 öre dyrare sms, 1 öre dyrare samtal. Comviq.net tar dessutom 15:- i fakturaavgift. Iofs så får man pröjsa 15 riksdaler/faktura till djuice om man vill ha specificerad faktura (vilka nummer man ringt) men det kan man ju kolla på nätet gratis ändå. Blir nog djuice för mig eftersom jag har en smått skeptisk inställning mot kinnevik-ägda bolag....

Om du prioriterar service så skall du välja vodafone.
Finns många olika abg-alternativ. Ett bra är Vodafone Alltid 60/120. Då har du 60/120 fria minuter i månaden till alla nät. Månadsavgiften är 199:-/299:-.
Tänk också på att kundtjänst är gratis.

Från en som vet :)

Em74 skrev:
Jag ringer med Halebop.. i sommar kostar det 19 öre per minut på kvällarna (på dagarna vet jag inte riktigt..) Och så messar jag för 19 öre/messet.
Jag messar mest, så det blir billigt för mig. Med Halebop behöver man inte betala någon abonnemangsavgift och man ringer med samma nät som för Telia, då Halebop bara är ett billigare abonnemang som Telia äger...
Jag kör med samma. Det äger :D
När det inte kostar 19 öre så kostar det 2,5 kr

Olika för alla... för mig är 3 bäst!

Jag ringer i snitt 130min/mån med mobilen för 150:-/mån får jag 150 fria minuter/mån!
dessutom e det gratis o ringa videosamt. och vanliga till andra med tre abonemang, vilket majoriteten av de jag ringer har!

Sen kan jag iof inte rekomendera de för det... usel teckning, buggiga/om programerade telefoner, dålig service o.s.v.... tacka vet ja Telia

Skaffa tre. Helt klart billigast och nu när dom släppt nya LGn så finns det ju faktiskt en liten och smidig 3G lur också.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT