Vilket märke utav de "riktiga" minisarna är bäst?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Japp, vilket märke är bäst. Finns ju en hel del att välja på och priserna är ju minst sagt varierande! Så vilket märke är bäst utav Blata, Polini, GRC, DM mm? Sedan också vilket märke som är bäst gentemot pengarna man får betala? Tex en Blata Elit kostar runt 17k medans en motsvarande GRC kostar runt 25k. Är den värd det?

Bäst

bebbe skrev:
Japp, vilket märke är bäst. Finns ju en hel del att välja på och priserna är ju minst sagt varierande! Så vilket märke är bäst utav Blata, Polini, GRC, DM mm? Sedan också vilket märke som är bäst gentemot pengarna man får betala? Tex en Blata Elit kostar runt 17k medans en motsvarande GRC kostar runt 25k. Är den värd det?

Vilken som är "bäst" är en fråga om tycke och smak. Kan inte säga nåt om Blata och Polini eftersom jag aldrig kört den men grovt om de andra:

DM: De som tycker om en lite mjukare gång föredrar DM.
GRC: Bättre med plats men kräver tuffare körning då de är väldigt styva.

Kom gärna till nån bana och provsitt, ev. prova.

PatrikM

tänkt på att grc är dyrast i nypris men har även ett mycket högre andrahandsvärde!

PatrikM skrev:
Vilken som är "bäst" är en fråga om tycke och smak. Kan inte säga nåt om Blata och Polini eftersom jag aldrig kört den men grovt om de andra:

DM: De som tycker om en lite mjukare gång föredrar DM.
GRC: Bättre med plats men kräver tuffare körning då de är väldigt styva.

Kom gärna till nån bana och provsitt, ev. prova.

PatrikM

Bra inputt :tummenupp

Men när det gäller hållbarhet så finns det ingen som kan säga att tex Blata håller skit dåligt medans en Polini bara går och går, eller?

Får tacka för erbjudandet, kanske tar mig en titt upp till V-ås (för jag antar att det är där ni håller till).

Jag har funderingar på att köpa mig en något beg Blata Elite 13W eller liknande. Är lite trött på att min kina hoj (som visserligen går bra) bara pajar hela tiden. Men jag vet inte om jag har någon lust att slänga upp över 20k för en GRC innan jag har skaffat mig lite mer erfarenhet. Då såg jag att man kanske skulle kunna skaffa sig en Blata som är lite billigare och rejsa med lite ett tag. Vet att hojen nog inte är helt kompetent som den är men det är ju inte meningen att vinna rejs med den utan att komma in i hela sporten och göra sina misstag på en billigare hoj :hihi Så ved vet ni om hållbarheten? Är ju inte ide att köpa en om den bara är knappt märkbart bättre än en kina.

bebbe skrev:

De är nog ingen större skilnad på GRC och blata har kört båda modellerna (men endast testat en GRC)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT