Vilket märke kan mätas sig med pitpro?

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Hej jag funderar på att köpa en begagnad mini cross (typ 110 cc). jag har tänkt lägga max 8000 kr och undrar vilka märken man vågar lite på om man vågar lite på nått? pitpro har jag skapat mig en bild av att det ska vara rätt hyffsat. finns det något mer märke som är i klass med pitpro? :tungan

läste man och så verkade det märket vara bättre än pitpro.. ser serriösare ut och hade ju typ 10.2 hk och vägde 59 kh det är ju mkt bättre än pitpron... rätta mig om jag har fel eller om min tycker nått annat..? är väldigt noob på det här med minicrossar och sånt skit...

Last edited:
pitpron har 110 cc den andra har 125 cc... är det verkligen samma motor ?

så att jag hade fel där med kubiken men kollar här http://www.ridestore.se/default.aspx

http://www.snakepit.se/catalog/product_info.php?cPath=25&products_id=42

skilljer fan 2 hk typ det är fan mkt på dessa hojarna...

Motorerna på dessa e i princip identiska, de 2 vanligaste märkena på motore är: Lifan respektive Jialing. Pitpron har en Jialing och Snakepithojarna har en Yin Xiang som e en kopia på Jialingmotorn hursomhelst ser dem likadana ut. Bakhjulseffekten är dock i pricip samma på alla: runt 8hk.
Kan även nämna ett par andra hojmärken att spana in: ten7 & exxo e fina hojar som kan mäta sig med PitPro.

Last edited:
Köp senaste numret av Bomber Magazine så har du ett test där med:

Pitpro
Workz
Snakepit
Terra Moto
Psycho

Jag har varit med och testat samtliga och alla förare var ganska överens.

MVH

Johan

Motorerna på dessa e i princip identiska, de 2 vanligaste märkena på motore är: Lifan respektive Jialing. Pitpron har en Jialing och jag har hört att (vet dock inte säkert då snakepit aldrig uppger motorfabrikat någonstans, som alla andra gör) Snakepithojarna har en Daijang som e en kopia på Jialingmotorn hursomhelst ser dem likadana ut. Bakhjulseffekten är dock i pricip samma på alla: runt 8hk.
Kan även nämna ett par andra hojmärken att spana in: ten7 & exxo e fina hojar som kan mäta sig med PitPro.

Köp senaste numret av Bomber Magazine så har du ett test där med:

Pitpro
Workz
Snakepit
Terra Moto
Psycho

Jag har varit med och testat samtliga och alla förare var ganska överens.

MVH

Johan

Motorerna på dessa e i princip identiska, de 2 vanligaste märkena på motore är: Lifan respektive Jialing. Pitpron har en Jialing och jag har hört att (vet dock inte säkert då snakepit aldrig uppger motorfabrikat någonstans, som alla andra gör) Snakepithojarna har en Daijang som e en kopia på Jialingmotorn hursomhelst ser dem likadana ut. Bakhjulseffekten är dock i pricip samma på alla: runt 8hk.

Jag e lite sugen på en Masai 125. Någon som har erfarenhet av dessa???:confused:

Jag har en workz och tycker den funkar redigt fint, har fastace dämpare fram, det blir en jävla skillnad på bana faktiskt. Har knappt haft några problem med den, packningen till bromsvätskebehållaren gav sig igår, det är typ det enda!

ska du köpa en fiddy så ska du lägga runt 7-10000 kr . om du inte vill köpa en för 4000 och sedan byta allt ifrån gaffel till motorfästen... snakepit rekommenderas

kolla annars i senaste numret av bomber mag.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...