Vilket lås är det "VÄRSTA"? + Larm för MC utan batteri?

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Nu har dom försökt sno min hoj igen! suck :huvet :kocko
nu behöver jag hjälp. Vilka värstinglås finns det?
Jag behöver även ett larm som man kan ha på hoj utan batteri (KTM 660)
Köpte ett TengTols vetktygsskåps lås med batteri i av någon här på SH men det pajade rätt snabbt tyvär
Vad finns det för larmlås?

Jag har oxo 660 och har köpt Oxford Boss Alarm vilket är ett godkänt lås med inbyggt larm. Kanske skrämmer det bort några småkids...

Håller på och snickrar ihop ett larm. PMa gärna mig med idéer så ska vi nog se att det går att realisera.
Utan batteri, jo det ska inte vara några problem.

Skivbromslås kan inte iaf vara så bra?.. det är väl bara o låssa bromsskivan o sen köra?

kraschpuck skrev:
Skivbromslås kan inte iaf vara så bra?.. det är väl bara o låssa bromsskivan o sen köra?

Bara och bara... Det är kanske inget som plantan som vill sno din hoj vill göra mitt i natten.
Däremot så hjälper det inte så mycket när de kommer och lassar upp den på ett släp och kör i väg med. Som de gjorde med min i våras. :huvet

Nu kör jag med ABUS Granit Extreme Plus 59, kedja med lås. Runt en lyktstolpe och genom baksvingen. Och ett skivbromslås fram på det.
Int ehelt gratis, men jag får ha den ifred iaf...

Kanske skulle säga att jag har redan Granit Extreme Plus 59 (Abusklass25) kedjan + Abus skivbromslås fast det sitter i bakdrevet + ett vajerlåslarm...

Men finns det ingen värre kedja? Jag menar den värsta värsta?

Renga skrev:
Kanske skulle säga att jag har redan Granit Extreme Plus 59 (Abusklass25) kedjan + Abus skivbromslås fast det sitter i bakdrevet + ett vajerlåslarm...

Men finns det ingen värre kedja? Jag menar den värsta värsta?

Och ändå så försöker dom sno hojen för dig..?
Det är väl typ det "värsta" som går att få tag på.
Dubblering av utrustningen är väl det som gäller i så fall eller??

Last edited:
Tyvär så tycker jag det e lite för dyrt 4.400 och sedan 2400/år? Dom borde ändra och ta typ 2000 för sändaren och sedan ta ut en spårningsavgift istället, då hade säkert flera nappat på det.

Renga skrev:
Nu har dom försökt sno min hoj igen! suck :huvet :kocko
nu behöver jag hjälp. Vilka värstinglås finns det?
Jag behöver även ett larm som man kan ha på hoj utan batteri (KTM 660)
Köpte ett TengTols vetktygsskåps lås med batteri i av någon här på SH men det pajade rätt snabbt tyvär
Vad finns det för larmlås?
Det finns Boss Alarm.Kostar 999kr hos Mc-boden.Köp den.Funkar.Det va några snoungar som tänkte ta min mc.Men när dom såg låset,då försvan dom.Fru hade set dom runt min mc klockan 03.30 natten. :brinnerup

Doberman? ett par hungriga uppiskade sådana i garaget borde göra susen..

Bifogat

• doberman.jpg
    doberman.jpg
    23.4 KB · Visningar: 177
kraschpuck skrev:
Skivbromslås kan inte iaf vara så bra?.. det är väl bara .......?

Grattis.. Du har nu talat om för väldigt många tänkbara mc-tjuvar hur enkelt det är att sno en hoj med skivbromslås....

Simp skrev:
Grattis.. Du har nu talat om för väldigt många tänkbara mc-tjuvar hur enkelt det är att sno en hoj med skivbromslås....

Åhhh avslöjade han den hemligheten? Man behöver nog inte vara raketforskare för att inse att låset hänger med skivan.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back