Vilket lån utan säkerhet är mest ekonomiskt?

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Alltså säg att jag ska ta ett lån på 60lopper men vilket lån väljer jag och vilken summa för bästa ränta? För bäst ränta å hur delar jag upp betalningen enklast/bäst?

J.Andersson skrev:
2322136 Alltså säg att jag ska ta ett lån på 60lopper men vilket lån väljer jag och vilken summa för bästa ränta? För bäst ränta å hur delar jag upp betalningen enklast/bäst?

Låna på din bostad eller medlemslån genom ditt fackförbund brukar vara förmånligast.

De lån du får på banken eller typ IKANO är billigaste i längden.
Det du ska akta dig för är lån som har tex 25 kronor i aviavgift för det blir mycket extaränta på några år.
Ibland är facklånen lite billigare i ränta men oftast inte men som sagt iväg å prata med en eller ett par banker för en betalningsplan.

J.Andersson skrev:
2322136 Alltså säg att jag ska ta ett lån på 60lopper men vilket lån väljer jag och vilken summa för bästa ränta? För bäst ränta å hur delar jag upp betalningen enklast/bäst?

Har du äntligen kommit på att du ska köpa min hoj :tummenupp jag ska genast få ut och tvätta av den.

björn

J.Andersson skrev:

Ica har rätt bra ränta på sina lån. Enkelt att kolla på deras hemsida.

Jag har valt att betala av på mina lån varje månad passar mig bäst. Får inte hicka var 3 månad när räkningen kommer annars.

J.Andersson skrev:

Medlemsslån för den som är fackansluten brukar vara mest förmånligt om man ska ta lån utan säkerhet.
Jag tog ett sådant när jag köpte min hoj och då låg räntan nån procentenhet lägre än det bästa "vanliga" blancolånet.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti