Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
pvcraketen skrev:Det här: http://www.allroadmc.com/de/KAUFVERTRAG.PDF
Alla da'r i veckan!
RoDe skrev:Vad använder ni för kvitto vid försäljning av MC?
Är kvittot på SMC:s hemsida det enda som gäller?![]()
myspinnen skrev:Röstar för smcs papper. dom tar vi =)
Zeb_Macahan skrev:Säg mig en anledning till att INTE använda det som är framtaget av SMCs jurister och är utformat just för försäljning av MC?
//jaG
RoDe skrev:Får väl hålla med då. Då använder jag mig av dom i imorron och så börjar jag jaga efter en R6 -01 direkt
.
-PLM- skrev:Det funkar lika bra med "i befintligt skick", varför krångla till det?
Nitrous skrev:Finns inget som heter "i befintligt skick" , utrycket gäller inte vid en ev. tvist med rättslig prövning.
Spelar ingen roll vad som skrivs under rubrik "i befintligt skick" , säljaren har 100% skyldighet och ansvar att upplysa om alla ev. fel som denne känner till, även dolda.
Definitionen av det där är hemskt svårt och det har varit på tapeten flera gånger i media om just det här att sälja privat och friskriva sig från ev. fel och reklamationer.
Som köpare kan man upptäcka ett fel som säljaren påstår sig inte veta om, man kan då kräva att få lämna tillbaka fordonet för att felet anses och bör varit känt hos säljaren.
Köparen har Konsumentverket på sin sida oftast och säljaren ingen.
/Nitrous
enhjuling skrev:Ett kvitto är ett kvitto på att man fått betalt för något och inget köpekontrakt där det skall beskrivas någon form av garanti eller där skicket på det som säljes skall beskrivas.
När man säljer nåt som privatperson finns det ingen anledning att skriva nåt annat än just ett kvitto på pengarna.
Men det är klart om man nödvändigt vill riskera nån tvist angående fel på mcn så kan man ju lämna garanti men det tycker jag verkar dumt..........
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |