Vilket fabrikat?

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Har bestämt mig för att lägga till crossåkning till repertoaren & skall nu köpa hoj till mig & grabben som är 16 bast.

Är inte helt insatt i de olika fabrikatens egenheter & undrar nu vilket fabrikat man bör välja för att få ett mer bekymmersfritt ägande vid ngt speciellt fabrikat.

För egen del funderar jag på 400-450cc 4T & till grabben 125 2T eller 250 4T, att jag själv siktar på hyfsat hög cc är för att jag ev vill kunna "snabbkonvertera" lite då & då till supermotard & kanske även grabben.

Sitter & spanar efter märkena Yama,Suzuki,Kawa,Honda & KTM & priset försöker jag hålla under 25k för 450 & under 18k för 250.

Några tankar & ideer om detta?

Vilket märke säljer din lokala mc-handlare delar till? Där har du svaret

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Vilket märke säljer din lokala mc-handlare delar till? Där har du svaret

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Tack för svaret men njae så enkelt var det inte.
Närmsta återförsäljaren(5 min) för märkena Honda,Suzuki,Yamaha & GasGas åker jag liiite längre ~15min så finner jag nästa återförsäljare som har KTM & Kawasaki :)

Nu är jag så hemsk så jag rekomenderar ett annat forum. Men gå in på Enduromx.com och fråga. Inte överdrivet med aktivitet där men det är iaf dom som har mer med crossar att göra.

Annars är det väl som brukligt (som det är idag iaf), KTM har mest effekt och är lättast men vinner antagligen inget hållbarhetspris (Ren spekulation från min sida). Yamaha har ju fått mycket beröm för fjädringen genom åren har jag för mig.
Iom att du hamnar på lite äldre hojar så skulle jag helt enkelt valt den i bäst skick och den du nu får tag i SM grejer till då du var sugen på det.
125 2T kan du få skruva dig fördärvad i om du har otur. Iofs än mer moppig än en 250 4T. Men jag hade då valt det jag...

Utan att ha koll på vilken som är "bäst", så antingen välj de en från de märket du fastnar för eller bara vilken som helst som känns riktigt fräsch och prisvärd när de är nära till alla butiker :banana

Tror mer på soe.se, har inte enduromx blivit ett moppefucko-forum?
Nja moppefucko tycker jag väl inte. Klart det är några unga grabbar där. Men stora problemet är väl bristen på aktivitet.
Hade helt glömt bort soe.se det är nog en stabilare sida. :-)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Från 05-06 och uppåt har jag ingen aning viken som håller bäöst men från 02-05 skulle jag köpt en KTM för de va hållbara motorer och billiga reservdelar. Som 2a skulle jag köpt yamaha för de gick aldrig sönder men om oturen är framme blir man ruinerad på reservdelspriserna. Yamman är också tyngst i klassen om de spelar roll?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti