gros coeurs
Medlem
jag håller på att koka ihop en hojfilm...men jag har allt mitt råmaterial på dv-band..viket program är bäst att läsa filmen från kameran till datron?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Raggarn skrev:det finns väl inte program som är bäst.
alla gillar ju olika.
-har du prövat det som följer med movie maker i operativsystemet?
jag brukar använda mig av Vegas Video eller Ulead Media studio. dessa är ja nöjd med. finns säkert andra hära som använder andra program.
Vegas och Ulead kan man dessutom tanka ner från DC lr liknande =) fast det får man ju inte![]()
Raggarn skrev:har du Vegas Video eller?!
annars kan du tanka ner programmet från min ftp om det krisar =)
Ugluk skrev:Jag använder PinnacleDV och har även provat Adobe Premiere med bra resultat.
vet inte men 5 timmar dv film får du inte in på en normal hårddisk!Kenta skrev:Är de bara jag eller går de inte att kopiera filmklipp från DV-band i kameran till hårddisk utan att de måste gå i realtid?
Man borde väl kunna få klippen som filer genom firewirekortet eller?
Har man fem timmar råmaterial som man ska ha över till datorn för att göra film utav så ska de ta fem timmar + att få ner skiten till hårddisk? Hur hightech är de?
Nån som förstår mitt problem?![]()
Kenta skrev:Är de bara jag eller går de inte att kopiera filmklipp från DV-band i kameran till hårddisk utan att de måste gå i realtid?
Man borde väl kunna få klippen som filer genom firewirekortet eller?
Har man fem timmar råmaterial som man ska ha över till datorn för att göra film utav så ska de ta fem timmar + att få ner skiten till hårddisk? Hur hightech är de?
Nån som förstår mitt problem?![]()
Nejnej. Ja har bara filmat några minuter än så längeRaggarn skrev:Är filmmaterialet på ett DV-band så måste det gå via firewire i realtid. men 5 timmar...? vad har du filmat? frugan?
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten