Vilken webbläsare använder du?

Webbläsare

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Letar!
Vet att det finns några fler än i pollen - tog de vanligaste.:tummenupp

Vad är era bästa tips? Någon som använder några schyssta add-ons, themes? Kommer ihåg att jag tweakade Opera på PC'n för många år sedan - nån som kör tweakat?

Personligen har jag gått från Firefox till Google Chrome både hemma på Mac och på jobbet. Den är riktigt snabb och har aldrig kraschat hittills. Har dock inte fått nätbanken att funka och det irriterar mig, hur fixar man..?:huvet

Använder faktiskt både firefox, opera, chrome och explorer. Lättare att strukturera surfandet när man har olika webbläsare till olika tjänster/siter tycker jag, en del tillägg saknas i vissa läsare.

Kör också Chrome för Mac, har funkat klockrent för mig och till skillnad från Safari så har det inte kraschat en enda gång!

Safari (på en MacBook Pro).

Inget att klaga på, med undantag för att det kraschar ibland när jag lämnar QuakeLive-servrar - men har nog mer med QL att göra än webbläsaren(!?)

Last edited:
Iron, baserat på Chromium (samma som Chrome) men utan loggning av vad man gör. Hoppas jag :brynad

Jag kan inte begripa att så många gillar Firefox, surfa en stund med den i några flikar och sedan kollar ni hur mycket minne Firefox drar.

Den är käkar minne värre än allt annat.

Safari har jag bara använt när jag har hamnat vid en Mac, men den funkar bra såvitt jag förstår.

För min del är det Opera till 100% som gäller, både på Win och Linux.
Jag sitter ofta vid olika datorer så jag synkar mina snabbval och bokmärken över nätet så att det alltid ser likadant ut på alla datorer jag använder.

EDIT: Givetvis använder jag den inbyggda funktionen för att slippa all reklam också!

Last edited:
Jag kör Firefox både när jag kör GNU/Linux och MS och använder då addons som tex, Autopager, Flashblock och Adblock.

Jag har även gjort några egen addons som är kul.

Last edited:
Surfat med IE i timenukad RC av Win 7 i drygt ett år och har än så länge funkat bra.
På sistone har det dock börjat gå åt pipan då uppdateringar av det inte fungerar som det ska eftersom det den är en haxad variant. Gör att det tar drygt en halv minut att surfa in på just youtube, då sidjäveln enligt IE kraschar och behöver återhämtas.

Skall byta till Eldräv och köra med reklamblock när jag kommer hem.

Surfat med IE i timenukad RC av Win 7 i drygt ett år och har än så länge funkat bra.
På sistone har det dock börjat gå åt pipan då uppdateringar av det inte fungerar som det ska eftersom det den är en haxad variant. Gör att det tar drygt en halv minut att surfa in på just youtube, då sidjäveln enligt IE kraschar och behöver återhämtas.

Skall byta till Eldräv och köra med reklamblock när jag kommer hem.

Starkt att du vågar köra Win 7.

http://it24.idg.se/2.2275/1.271148/windows-7-utvecklades-med-nsa
- När NSA erbjuder sin hjälp till privata företag kring säkerhet så skapar det en oro för att de även bygger in bakdörrar som kan avlyssna användarna eller ta kontroll över deras datorer, säger Marc IRotenberg.

1999 upptäckte en amerikansk forskare inom kryptografi en nyckel i Windows 95, Windows 98, Windows NT och Windows 2000 som hade namnet ”_NSAKEY”. Det spekulerades då om Microsoft implementerat en bakdörr tillsammans med NSA. Microsoft förnekade anklagelserna.

Starkt att du vågar köra Win 7.

http://it24.idg.se/2.2275/1.271148/windows-7-utvecklades-med-nsa
- När NSA erbjuder sin hjälp till privata företag kring säkerhet så skapar det en oro för att de även bygger in bakdörrar som kan avlyssna användarna eller ta kontroll över deras datorer, säger Marc IRotenberg.

Japp Win7 och Crome så har man låtit alla snoka i datorn och ens surfvanor...

Fast på vägen så snokar ju FRA och Echelon, så något privatliv att tala om har man ju inte förän man stänger av internet.

Såhär ser statistiken ut för min hemsida, www.hoztic.se:
  • MSIE 7 42.41%
  • Firefox 3 18.00%
  • MSIE 6 17.54%
  • MSIE 8 9.63%
  • Firefox 2 6.58%
  • Safari 2.02%
  • Netscape 4 0.94%
  • Opera 9 0.68%
  • Chrome 2 0.55%
  • Safari 4 0.23%
  • Chrome 0.x 0.21%
  • Safari 3 0.18%
  • Chrome 1 0.16%
  • Firefox 1.5 0.15%
  • Mozilla 1 0.14%
  • Chrome 3 0.13%
  • iPhone 0.09%
  • Other/Unknown 0.06%
  • Firefox 1 0.05%
  • Mobile Phones 0.05%
  • Googlebot 0.04%
  • AOL 9 0.03%
  • Playstation 3 0.03%
  • Netscape 7 0.02%
  • MSIE 5 0.01%
  • Opera 10 0.01%
  • Opera Mini 0.01%
  • Firefox 0.x 0.01%
  • Opera 8 0.01%
  • SeaMonkey 1 0.01%

Tyvärr så rensade visst vBulletin bort formatteringen med mellanslag :6surkart

Firefox. Med Adblock Plus, Exif Viewer och svensk ordlista till rättstavningsfunktionen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT