Vilken TH700 låda i min GMC van?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag har köpt en GMC Van -89 men behöver en ny låda till den. Det sitter ju en TH700 låda i som är skrot nu. Passar vilken TH700 som helst med 30 spines (hörde jag att det skulle vara...). Har hittat en från en Cheva Astro men det sitter ju 6:or i de från början, passar de också? Är det samma låda när det är förgasare och insprutning?

Någon som vet VAR man kan få reda på denna informationen om ingen här vet?

MVH

Johan

Du ska nog akta dig för de som är tillverkade före -88 (har jag hört).
Har själv avverkat 2 st.
Man kan faktiskt säga att hundra procent av alla 700-lådor jag ägt har pajat.
Jag skulle nog renovera den gamla om jag var du. Säkrast så. Kostar ju lite men ändå.

Annars kan du köpa en 350-låda. Går visst bygga om utan några större ingrepp om jag förstått saken rätt.

Jag vet att jag inte besvarade din fråga men nåt var jag ju tvungen och skriva.

Och kom ihåg: använd aldrig Drive läget med överväxel vid stadskörning.

Last edited:
Min gissning är att ja, en TH700 är o förlir en TH700, lite som en b20 är en b20.

Men om du vill vara spiksäker så kolla vidare från www.usabil.com

Men det finns ju rätt många "olika" TH700 lådor. Några med elektronik i, några för fyrhjulsdrift etc. etc...

Men det finns ju rätt många "olika" TH700 lådor. Några med elektronik i, några för fyrhjulsdrift etc. etc...

Dom för fyrhjulsdrift är såvitt jag vet en helt vanlig TH700 med en tillsatslåda bakom, ungefär som overdrivetillsatsen på tidiga M40 lådorna för er som har volvo-referensramar...

det som skiljer dom 4wd lådorna från dom vanliga är struten, den till 2wd har en splinesad axel medan den andra har ett bultförband som passar mot fördelninglådan..

Finns en kille i gävle som är kalsa duktig på att renovera dessa lådor, dom kostar styvt 10000:- men då är allt igenomgånget och nya lameller plus garanti 1år, han tar din gamla låda i byte..

Va uppe hos honom i höstas och killen är riktigt seriöst, skriver upp allt han gör med varje låda osv. Ordningen i verkstaden är toppen den oxå..

Jag kan fixa numret till honom om det är intressant, PM iså fall

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...