Vilken temp duschar ni i?

Vilken temperatur duschar du i?

• Antal röstningar
    0

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag har hört ett massa snack om det här att ta kalla duschar, nu vill jag ha svart på vitt.

Förklara vad du hört.

Jag duschar i alla fall så varmt det går utan att trycka ner den där spärren på munstycket som hindrar en från att vrida på asvarmt av "misstag".
Om det är dess sanna funktion är mig veterligen osäkert. Men nåt är den till för.

så varmt så man nästan bränner sig. Har ingen termometer, så jag vet inte hur många grader det är.

Då får man allt uppskatta!

Tror den röda spärren är på 38 grader om jag inte misstar mig :)

Jo ibland hör man folk som kommer med kommentarer i stil med "Ska ta en kall dusch". Jag lider varje gång temperaturen är under spärren (dvs nånstans runt 38 grader)

Kallt, annars får jag inte plats i kalsongerna.

Jag börjar varmt,tvålar in mig, ökar till asvarmt (det är det spärren är till för, så att inte barn ska skålla sig) för att avsluta med att sänka temperaturen så långt jag pallar.

Varmt vatten får porerna att öppna sig, kallt vatten får porerna att sluta sig.

Jag är inte norrlänning men har hår överallt utom på hjässan.
Duchar runt 40

Btw sitter jag i Norrland nu ske-å och fryser (glömde långkalingarna)

Jag är inte norrlänning men har hår överallt utom på hjässan.
Duchar runt 40

Btw sitter jag i Norrland nu ske-å och fryser (glömde långkalingarna)

Kom ut på söndag och kör hoj med oss på isen då! (ca 1,2 mil från skellefteå, samåkning går nog ordna)

PMa ifall du vill ha nummre.

Har ni rinnande vatten där uppe? Trodde det var isvak som gällde... :D

Nja alltså vi kör hårtork på en istapp som vi står under.

Har ni rinnande vatten där uppe? Trodde det var isvak som gällde... :D

Nja, rinnande vatten får vi varje gång vi rengör kokarn, så då passar vi på att dusha, det är lite lyxigt att duscha så ofta men en gång om året vare sig det behövs eller inte....

Kom ut på söndag och kör hoj med oss på isen då! (ca 1,2 mil från skellefteå, samåkning går nog ordna)

PMa ifall du vill ha nummre.

Nja alltså vi kör hårtork på en istapp som vi står under.

Tackar ! men hemfärd från lasarettet (x jobb) i morgon men nästa gång så hör jag av mig, verkar vara bra träning.
Vi ses väl i R600 träsket annars.

Mvh G.Ubbe

36-37 grader tror ja.. straxt innan den röda spärren iallafall men vrålar varje gång jag duschar efter min kille för han duschar så satans kallt :D

Jag duschar kallare än vad jag skulle vilja. Värmen i duschen hemma hos farsan räcker inte mycket längre än vad de tar att plocka upp shampoflaskan. Sedan blir det hela tiden kallare. :(

Okey, så du låter honom gå upp o duscha först o sen gå o lägga sig igen så du kan servera honom frukost på sängen :va

You make no sence tröll!

Näe nu fick du det där om arslet... Han får ligga kvar, jag går och duschar, fixar frukost och sen väcker jag honom med att frukosten står på bordet.

romance typ, du förstår när du blir äldre :pannkyss

Jag vill ha det hett...så hett som möjligt :)

Mjo men grejjen va den att hon ogillar att duscha efter killen, o ja tyckte att man ska duscha samtidigt men då duschade de inte samtidigt de dagarna hon går upp före honom o gör frukost.. o då va de bara konstigt att duschen e kall för han duscha före när han inte ens gått upp.. :va

Näe nu fick du det där om arslet... Han får ligga kvar, jag går och duschar, fixar frukost och sen väcker jag honom med att frukosten står på bordet.

läs ovanstående...

Last edited:
Mjo men grejjen va den att hon ogillar att duscha efter killen, o ja tyckte att man ska duscha samtidigt men då duschade de inte samtidigt de dagarna hon går upp före honom o gör frukost.. o då va de bara konstigt att duschen e kall för han duscha före när han inte ens gått upp.. :va

läs ovanstående...

Men lille vän.. han duschar på kvällen ibland och då står ju värmen så som han lämnade den när ja kliver in på morron..

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år