Vilken storlek på anslutning an4-an8 (olja)

kovamies

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2014
Hoj
Honda VF750F -84
Tjena, jag börjar bli smått tokig.. Försöker att luska ut vilken storlek jag ska ha på anslutningarna till oljefilter adaptern jag ska montera på min Honda Vf750f -84.
Blir det för litet med An4 eller funkar det om man har tänkt att dra 2st slangar från adaptern och upp till kammarna ? Eller ska jag ha an6 eller an8 istället?

Anledningen till att jag vill ha adaptern och dom extra slangarna är att motorn smörjer kammarna dåligt som original.

Mvh Janne

Last edited:
Det där ser ut att vara vanlig bromsslang typ. Sånt får du tillverkat på närmaste hydraulikfirma, typ Hydroscand för några hundralappar. Är inte jättemycket olja som går till att smörja kamaxlar så AN6/8 är det inte tal om då du i regel använder sånt till slangar för oljekylare, osv. som behöver större flöden.

Det där ser ut att vara vanlig bromsslang typ. Sånt får du tillverkat på närmaste hydraulikfirma, typ Hydroscand för några hundralappar. Är inte jättemycket olja som går till att smörja kamaxlar så AN6/8 är det inte tal om då du i regel använder sånt till slangar för oljekylare, osv. som behöver större flöden.

Tack nu blev jag genast klarare i skalle :D hur blir det med an4 ? Är den också för stor för mitt ändamål ?
Tror att det är den minsta anslutning jag kan få till adaptern jag ska köpa:gnissla

Då måste du kika vad det är för storlek på kopplingen på slangen du ska ha och att en AN4 passar där. :)

Nån mer insatt i frågan kan nog fylla på med mer info.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...