Vilken sporthoj under 30 papp?

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Hejsan!
Ska köpa ny hoj, problemet är att jag inte riktigt bestämt mig för nån speciell än. Det är här ni kommer in i bilden! Har en tänkt budget på max 30 000. Har kollat lite på de tidiga ZX9R (94-97), ZXR750 (91-) och motarder av olika slag. Vet att många kommer rekommendera CBR 600, men då får den vara speciell för jag tycker inte den är nåt vidare snygg orginal. iaf inte de före -97.

Så så, in med köptips, för jag är handlasugen och kan absolut inte vänta till våren. :banana

Doable skrev:
billig försäkring är aldrig fel när man studerar eller inte studerar... :)

Ja den är faktiskt riktigt billig,, och det är en riktigt rolig hoj dessutom. Jag ger 500spänn/påställd månad halvförsäkrad och 130kr/mån avställd hos IF.

Är inte zxr750 ganska övervärderade?
Fireblade verkar ju inte helt fel heller. Alltid tryggt med en Honda, men gillar bättre de lite nyare modellerna när framlysena går ihop till ett "öga". Är det from -96 eller?

Doable skrev:
Hejsan!
Ska köpa ny hoj, problemet är att jag inte riktigt bestämt mig för nån speciell än. Det är här ni kommer in i bilden! Har en tänkt budget på max 30 000. Har kollat lite på de tidiga ZX9R (94-97), ZXR750 (91-) och motarder av olika slag. Vet att många kommer rekommendera CBR 600, men då får den vara speciell för jag tycker inte den är nåt vidare snygg orginal. iaf inte de före -97.

Så så, in med köptips, för jag är handlasugen och kan absolut inte vänta till våren. :banana

fireblade.. Köpte min en bit under 30 en 92a. Billig försäkring är det med.

Pelvan skrev:
Ja den är faktiskt riktigt billig,, och det är en riktigt rolig hoj dessutom. Jag ger 500spänn/påställd månad halvförsäkrad och 130kr/mån avställd hos IF.
Är din strypt på pappret?

Doable skrev:
Hejsan!

Varför inte en FZR600?
Bror min har en sån och jag tycker den är riktigt trevlig att köra. Kanske lite motor om man jämför med Bladen men dom ligger bra till i pris.

cbr600f från -92-95 nåt. Eller en zx6r från typ -95. Dessa är bra mkt modernare än zxr och dåvarande gsxr.

fzr...nja, tycker 600:an ser lite spinkig ut, isåfall 1000cc:aren. Nu har jag hört zx6r ett par gånger. Grejen är ju den att man får en zx9r för mindre pengar...

Doable skrev:
Årsmodell, mm.... ge mig lite fakta.
:)
zx6r -95 4000mil typ..
Omkullåkt dock för 2 år sedan inga maskinella eller andra saker förstörda (förutom mig då=() så kåpa sprack därav ny lack
Omlackad från orginal trots att den då var i toppen skick hade ägt den då i 2 mån! (Innan olyckan) :kocko
Däck i mer eller mindre nyskick.
Omschimsad nu i vintras av mig själv går fint som fan typ=)
Har kört den lite på bana i år med o det funkade fint :tummenupp

Doable skrev:
fzr...nja, tycker 600:an ser lite spinkig ut, isåfall 1000cc:aren. Nu har jag hört zx6r ett par gånger. Grejen är ju den att man får en zx9r för mindre pengar...

Det e klart du ska ha en zx6r -95 Så får du lika fin hoj som ja :) Fast inte för 30.000:- Då får du nog lägga ut lite mer... Billig försäkring e det oxå :tummenupp

Lindén skrev:
zx6r -95 4000mil typ..
Omkullåkt dock för 2 år sedan inga maskinella eller andra saker förstörda (förutom mig då=() så kåpa sprack därav ny lack
Omlackad från orginal trots att den då var i toppen skick hade ägt den då i 2 mån! (Innan olyckan) :kocko
Däck i mer eller mindre nyskick.
Omschimsad nu i vintras av mig själv går fint som fan typ=)
Har kört den lite på bana i år med o det funkade fint :tummenupp

Men kåpan är fixad eller? Är det proffslackering eller hemmapulning? Vad hade du tänkt dig för pris? Du har inga bilder på den?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman