Vilken skulle ni ha valt?

*Humlan

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Uppsala typ
Hoj
Suzuki GSX FWS
Har planer på att uppgradera mig och inskaffa en ny hoj med lite mer kött på bena...

Dom cyklarna jag står och väljer mellan är dessa 3: :hoppa

Suzuki GSX R 1100 W -98

Suzuki TL 1000 R -99

Honda VTR 1000 F -99

Alla cyklarna har gått runt 2000 mil
Och ligger i ungefär samma peng.

Vilken skulle ni valt? :confused:
 
En fråga bara... Fanns GSXR 1100 i årsmodell 1998?

Testa dig fram och köp den du gillar bäst annars...

Edit: Fast jag hade köpt firestormen...
 
jo den fanns 98a, men det är ju en gammal konstruktion, varför finns den med bland valen?
 
Glöm GSXR:en. Den är gaaaaaaaaaaaaaammal om man jämför med dom andra.

TLR är snyggast men jag hade nog tagit VTR. Efter en kort provtur på bakhjulet så är man :kär
 
har inte kört dom andra.. men fajjerstårmen går iallafall aldrig sönder plus att den är extremt smidig och trevlig :tummenupp

ed: jo visst gsxr1100 har jag visst kört.. den går fetbort ;)
 
VTR är säkert billigast försäkring på.
Personligen sitter TLRen som fisken i handsken. Eller hur var det, jävligt snygg iaf.
 
Honda VTR 1000 F.. Och köpt till en underkåpa.. :tummenupp

*Humlan: Provkört nån av dom?

Själv valde jag bort TLR:en för JAG tyckte den var lite klumpig..
 
TLR, utan tvekan!
Snyggast, bäst ljud och bästa banhojen av de tre du valt...KÖP!
Vilken färg förresten? Svart eller blå/vit hoppas ja... :Bugar
 
*Humlan skrev:
Har planer på att uppgradera mig och inskaffa en ny hoj med lite mer kött på bena...

Dom cyklarna jag står och väljer mellan är dessa 3: :hoppa

Suzuki GSX R 1100 W -98

Suzuki TL 1000 R -99

Honda VTR 1000 F -99

Alla cyklarna har gått runt 2000 mil
Och ligger i ungefär samma peng.

Vilken skulle ni valt? :confused:

TL'r:en om du e bra på att mecka, Moddning deluxe krävs för att få den duglig.

VTR:en samma sak... men förmodligen ett bättre val.

GSX R??? hajjar inte ens att den kan stå på samma lista som twinnar! Bort bort bort!
 
Felet var inte att den var en radfyra utan att den var flera generationer gammal.
Det finns ju moderna radfyror som knappast kostar mer än de nämnda twinnarna.
 
Poacher skrev:
Felet var inte att den var en radfyra utan att den var flera generationer gammal.
Det finns ju moderna radfyror som knappast kostar mer än de nämnda twinnarna.

:hihi

Felet ÄR att det är en rad4a... Oavsett!

:hihi
 
TL1000R är enligt min mening bland d grymmaste japs hojar som gjorts :Bugar ...Lucky you om du får tag i ett fint ex. av den....Många säger dock att d e mycke problem m dem...
Någon som tror sig veta vad det är för problem som kommer med en TL???
Skulle vara väldigt kul o höra någon som provkört denna hoj också...

provkörde en VTR för 2 mån sen o jag tyckte kraften i den va fullt duglig...kan tänka mig att TL har ännu mer att ge???
 
jompa54 skrev:
TL1000R är enligt min mening bland d grymmaste japs hojar som gjorts :Bugar ...Lucky you om du får tag i ett fint ex. av den....Många säger dock att d e mycke problem m dem...
Någon som tror sig veta vad det är för problem som kommer med en TL???
Skulle vara väldigt kul o höra någon som provkört denna hoj också...

provkörde en VTR för 2 mån sen o jag tyckte kraften i den va fullt duglig...kan tänka mig att TL har ännu mer att ge???

Kraften i en VTR och i en TLR är i stort sätt likvärdig.
Problem? nja, några större problem är det väl inte med den hojen mer än att om man har lite krav på "performance" gällande vikt, styrvinklar, dämpare och annat så krävs det en hel del moddning. men ett TIPS är att man kikar in och läser HELA TL-tråden här på forumet. Där finns allt man kan vilja veta.

KaZ
 
KaZ skrev:
Kraften i en VTR och i en TLR är i stort sätt likvärdig.
Problem? nja, några större problem är det väl inte med den hojen mer än att om man har lite krav på "performance" gällande vikt, styrvinklar, dämpare och annat så krävs det en hel del moddning. men ett TIPS är att man kikar in och läser HELA TL-tråden här på forumet. Där finns allt man kan vilja veta.

KaZ


Du om nån borde väl ha lärt dig vid det här laget eller !?

Han snackar om en VTR F, alltså en fajjerståårm.
TLRen har 25 hästar mer än en sån. VTR SP-1 och TLR har samma effekt däremot. Far inte med osanningar här :7peta

Valet är en no-brainer, TLR såklart! (ok, jag är kanske lite partisk men jag :kär min)

Enda "problemet" (nöje för min del) är att när du väl har börjat modda så finns det ingen hejd på grejer du vill göra! Och hojen svarar så jäkla bra på moddar så man blir bara mer fäst vid den.

Och håll i plånkan när du tittar in på www.tlplanet.com :gnissla

jompa54 skrev:
TL1000R är enligt min mening bland d grymmaste japs hojar som gjorts :Bugar ...Lucky you om du får tag i ett fint ex. av den....Många säger dock att d e mycke problem m dem...
Någon som tror sig veta vad det är för problem som kommer med en TL???
Skulle vara väldigt kul o höra någon som provkört denna hoj också...

provkörde en VTR för 2 mån sen o jag tyckte kraften i den va fullt duglig...kan tänka mig att TL har ännu mer att ge???

Ehh.. vad har du hört om för problem då? Jag har haft noll problem med min iallafall och trots att det finns lättare, modernare hojar i samma segment så skulle jag inte byta mot någon av dem.

Iceman1975 skrev:
Honda VTR 1000 F.. Och köpt till en underkåpa.. :tummenupp

*Humlan: Provkört nån av dom?

Själv valde jag bort TLR:en för JAG tyckte den var lite klumpig..

Det är inga problem att banta den iaf 15 kg och det märks!! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top