Vilken skulle du välja som ren Bandagshoj?

Vilken väljer du?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Tänk dig att du har din gathoj och hittar en säck med pengar som du får köpa en hoj för bandagskörningar. Vilken skulle du välja då?

Tänk inte i pengar, utan vilken som skulle passa dig bäst.

Sorry,jag glömde alt motard,,,

Last edited:
Skitenkelt :tummenupp

20110904328.jpg

Helt klart en Gixxer 750! Tävlar på en 600 nu och den går som ett skott men liiite mer pulver hade vart perfekt :tummenupp

Jag tror att en 600cc är enklare att hantera än 1000cc som amatör. Både säkrare och roligare, tror jag...

I så fall rekomenderar jag cbr600rr eller r6, eftersom det finns mest utbud av reservdelar, eftermarknadstillbehör m.m. till dessa. Helt enkelt eftersom de är vanligast. Visst kan du köpa en suzuki, kawasaki eller triumph, men det är i min mening inte lika förnuftigt eftersom de är ovanligare...

Jag har ju gjort exakt det valet, men med pengar som variabel. Stod mellan 600RR och R6.

Idag börjar ju 675an bli allt vanligare vilket gör at tdet finns rätt bra tillgänglighet på delar till den också, och det är nog den hoj jag helst haft i 600-klassen.

Men det är klart, RSV4 Factory är fettast.. Men frågan är om det inte är roligare att köra skiten ur sin 600 än att va livrädd för sitt monster och ändå bli stekt av gamla R600:or!?

En desmo bara för att irritera folk när jag lägger den i lekakulorna direkt efter depåutfarten!

I övrigt något ballt lättat NCR bygge. Det vore mumma!

Britten såklart!

En 600cc om jag får välja fritt, utan att nånsin ha provat en på bana... :)

Tycker att Zx10an är lite svår på gasen, endera för klen eller för stark, beroende på växel.

Ska bli grymt kul att köra på Gotland i helgen och ser fram emot att testa Gsxr 600, 750 och 1000, åtminstonde 600an ska jag se till att hinna prova...

Du kan få lika många svar som det finns banhojar.
Allt beror på tycke, smak och plånbok. Själv har jag tre Duccar att välja på, en Gammal SS som är ombyggd och stressad (har pension ska bli projekt), en 916 som är ganska standard (ska få pension som gathoj) och en lite stressad 999S som är under uppbyggnad till banhoj.

Vad som styrt mitt val kan du säker räkna ut :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...