Vilken skall jag välja??

Vilken skall jag välja?


  • Antal röstningar
    0

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tänkte köra lite mer bana nästa år och undrar vad jag skall köpa?
Bankörningen kommer inte vara den primära körningen, men dock en viktig del.

twin eller triple är väl att föredra, men nu på höstkanten så kan man ju göra fynd.
 

Bifogat

  • ca5eebe194b7cc016bfb056515a21383.jpg
    ca5eebe194b7cc016bfb056515a21383.jpg
    84.2 KB · Visningar: 65
  • 1023240717.jpg
    1023240717.jpg
    68.9 KB · Visningar: 56
  • 2006_triumph_daytona675_side_web.jpg
    2006_triumph_daytona675_side_web.jpg
    44.5 KB · Visningar: 55
  • superduke990-0271.jpg
    superduke990-0271.jpg
    38.2 KB · Visningar: 53
  • Triumph_Street_Triple_R_09_2.jpg
    Triumph_Street_Triple_R_09_2.jpg
    146.6 KB · Visningar: 54
Är inne på Jenzinos spår, hur står det till?

Men av de där hojarna faller valet lätt på Superduken! :tummenupp

Undvik Traja som pesten!
 
Röstar på superduken, aprillian är dock inte helt fel heller. Har en kollega som kör en sådan, riktigt grym.

Dock som sagt så är jag själv inne på SuperDuke, fast för mig blire förmodligen en SuperDuke 990R till nästa säsong, svart/orange.. kör man vtwin idag så måste man ju byta till en ny vtwin :)
 
Om bankörning skall stå mer i fokus så köper du en R-hoj, nakenhojar skall vara på gatan. Köp Pysch Honda, den är fin.
 
Röstar på superduken, aprillian är dock inte helt fel heller. Har en kollega som kör en sådan, riktigt grym.

Dock som sagt så är jag själv inne på SuperDuke, fast för mig blire förmodligen en SuperDuke 990R till nästa säsong, svart/orange.. kör man vtwin idag så måste man ju byta till en ny vtwin :)

Aprilian är oxå en vtwin

Om bankörning skall stå mer i fokus så köper du en R-hoj, nakenhojar skall vara på gatan. Köp Pysch Honda, den är fin.

Jo men hojen skall även användas på gata oxå och kunna ta en passagerare någelunda bekvämt.....
 
Last edited:
Köp min Kawa, kanonhoj för både bana och gata. Säljes endast pga att duccen verkar vara så förbannat svårsåld, och frugan får tuppjuck på mig om jag har två sporthojar kvar länge till... :hihi :död
 
Nee inte Aprilian... å förresten så ska ju alla bygga stunthojar nu för tiden å de e inget kul tycker jag......:rolleyes:

:tungan

Skämt åsido, för att vara lite objektiv så känns det väl lite som "hybriderna" inte riktigt blir ett bra val med tanke på vad du är van vid för motarder sen tidigare? Finns ju risk för att det bara blir frustrerande medelväg som inte blir bra åt nått håll och då är det kanske bättre att rocka en rr ett tag. Vad är det värsta som kan hända? Du tröttnar och byter. Och med ditt trackrecord på köp/sälj så lär det inte bli några problem. :krama

Oavsett har jag första tjing på att testa nya hojen. :D
 
Last edited:
Helt klart en Daytona!!!


Paser: Du måste släppa det gamla och gå vidare. :arsele
 
:tungan

Skämt åsido, för att vara lite objektiv så känns det väl lite som "hybriderna" inte riktigt blir ett bra val med tanke på vad du är van vid för motarder sen tidigare? Finns ju risk för att det bara blir frustrerande medelväg som inte blir bra åt nått håll och då är det kanske bättre att rocka en rr ett tag. Vad är det värsta som kan hända? Du tröttnar och byter. Och med ditt trackrecord på köp/sälj så lär det inte bli några problem. :krama

Oavsett har jag första tjing på att testa nya hojen. :D

Att gå från motard till hybrid tycker jag inte det var något fel på även om man saknar att inte kunna köra riktigt överallt(klart det går men vill man ha knullputs på grejerna så då får man skylla sig själv). Jag är jäkligt nöjd ändå men nu i efterhand hade jag dock hellre köpt en sporthoj och en motard.

Så i slutändan är det nog som du säger, köp rr direkt. Alternativt superduke vilket fungerar till båda.

Aprilian är oxå en vtwin



Jo men hojen skall även användas på gata oxå och kunna ta en passagerare någelunda bekvämt.....

Inte funderat på Hym? Fungerar till de användningsområdena du vill. Krillan blev frälst när han testa min!
 
Last edited:
Att gå från motard till hybrid tycker jag inte det var något fel på även om man saknar att inte kunna köra riktigt överallt(klart det går men vill man ha knullputs på grejerna så då får man skylla sig själv). Jag är jäkligt nöjd ändå men nu i efterhand hade jag dock hellre köpt en sporthoj och en motard.

Så i slutändan är det nog som du säger, köp rr direkt. Alternativt superduke vilket fungerar till båda.



Inte funderat på Hym? Fungerar till de användningsområdena du vill. Krillan blev frälst när han testa min!

Så du är nöjd med hypermotarden antar jag ? :)
Enda kruxet är att man inte vill ut i endurospåret med den antar jag?
Gick du från motard till den? Jag kommer gå från sporthoj till en sådan förmodligen men jag bör nog ta och provköra en först men i alla tester man läst så är de flesta lyriska!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top