Vilken röra det är att ERF teama

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
På våren 2004 så ringde Robban Augustsson och frågade om jag ville köra i hans team, sagt och gjort så plockade vi även in BrinK.

Team AuguSunBrink #36 körde sitt första och sista race tillsammans, vi missade starten och Robban klotade i första böj.

http://www.hyllingems.nu/timing/ShowHeat.asp?S=1&HeatID=299

Men vi körde upp oss till en fin 23:e plats och hade j-t kul.

Metallgutten, Boxer och jag bildade ett nytt team 2005, The Båtten Is Nådd #83 på Chrilles EX Da Killed Suka.

Metallis mulade mopeden redan i kvalet på det numera ökända fuskracet på Åsen, vi såg resten av racet från läktaren.

Men skam den som ger sig så vi körde ett par ERF till och det gick ganska bra, vi slog oftast i underläge eftersom skithojen aldrig ville fungera till 100%.

Pålle lånades in till temet på Mossen och han ägde i regnet, Metallis sålde sin andel i teamet, Boxer, Frykmo och jag körde några race innan jag bröt revbenen, GUL fick hoppa in i teamet.

Hojen skrotades senare på ett KM av undertecknad, ny motor och ram inskaffades, en fet otrimmad 1000 kubikare fick det bli.

Hojen lackades om och vi bytte namn till # 63 Team Baja Maja Racing.

2006 inleddes med att teama med EX S.O.S teamet RRacer och Martinus som reserv, kvalpilot fick bli Zoulfly aka Sölis, #63 Radical Riders Racing heter vi numera.

Vi inledde starkt med att DNF:a på Mossen eftersom ratbiken kissade på sig när Sölis pressade liket mer än det tålde.

RRacer, Martinus och jag råkkade på Knudan och fick nästan ett riktigt poäng.

Vi körde ett par ERF med Martinus som inhoppare innan han fick viktigare saker att göra (läs gå på bröllop).

valmers aka stålben fick hoppa in i teamet inför racet på Mantorp, RRacer, valmers och jag körde mediokert men kom trots allt på en skaplig placering.

valmers, RRacer och Sölis körde finalen på Mossen och nu gick det riktigt bra.

Nu är det 2007 och nya tag, RRacer, valmers och Sölis inledde starkt på Mossen #63 RRR börjar plocka riktiga poäng i serien.

På Falken så bänkade vi valmers till förmån för Mozz, både Mozz och Sölis har tidigare temat med Jorpes i team Love Bikers.

Vi ligger bra till i tabellen men det beror mest på att både jag och valmers numera är bänkade av den elake RRacer...

Under åren har vi kört med CBRR600RR, två stycken K1:or, GSXR 750, två R1:or samt en R6:a

Nu kan dom tanka och bre sina jävla ostmackor själva :mad:

Bifogat

• normal_272_7295.jpg
    normal_272_7295.jpg
    44.1 KB · Visningar: 66
  • DSCF0024.JPG
    DSCF0024.JPG
    134 KB · Visningar: 146
  • DSCF0003.JPG
    DSCF0003.JPG
    56.3 KB · Visningar: 120
  • IMG_96281.JPG
    IMG_96281.JPG
    48.1 KB · Visningar: 79
  • _MG_1506-01_1.jpg
    _MG_1506-01_1.jpg
    73.3 KB · Visningar: 67
  • jag.JPG
    jag.JPG
    35.6 KB · Visningar: 72
Last edited:
Jävla massa hojar ni förstört:va
Alla dom sju hojarna var tillsammans billigare än din kit-bike.

Vika har du teamat med? hur många hojar har ni pajat, varför spräcker ni alltid er årsbudget på första racet.

Svara på detta nu va va va va

/S.Verker på minus :mad:

Ratbiken gick även ett internationellt mini Endurance på Brno 2006, #178 med Jorpes, Sölis och undertecknad, vi kom inte sist trots att Sölis lunkade fram till hojen när starten gick.

Finjustering av den underhållsfria fyrtaktaren :gnissla

Bifogat

• DSCF0104.JPG
    DSCF0104.JPG
    75.7 KB · Visningar: 71
  • DSCF0103.JPG
    DSCF0103.JPG
    76.2 KB · Visningar: 110
  • 62.jpg
    62.jpg
    73.2 KB · Visningar: 69
  • DSCF0105.JPG
    DSCF0105.JPG
    75.1 KB · Visningar: 72
  • DSCF0106.JPG
    DSCF0106.JPG
    76.8 KB · Visningar: 81
  • DSCF0123.JPG
    DSCF0123.JPG
    71.3 KB · Visningar: 107
Last edited:
Beslöt mej att avsluta min racekarriär 2004 med att köpa en -00:a GSXR 750 i krockat utförande. Denna kittades snart upp med delar för 6 gånger så mycket som jag planerat att lägga på den. Tanken var att montera kraschkåpor och köra några bandagar, that's it. Hojen lånades ut till en kille som skulle ta licens på anderstorp, och när jag står där i depån träffade jag en kille som jag sett i erf-depån året före. Skalman, kallades han. Han hade också lagt ner sin racingkarriär. Efter lite småsnack frågade jag om han ville vara med och leka på första erf:et på knudan, och det tyckte han verkade roligt. Ambitionen var att ta målflagg och ha kul. En tredjeförare i form av R2(Petting Reuterholt) skakades snabbt fram och väntan på racet var lång(3 veckor). Poängen uteblev då tävlingsledningen efter 3,5 timmar kom fram och påpekade att vårt akrasystem inte kunde kallas originalsystem. Tiderna vi körde räckte dock till, tyckte vi, så vi bestämde oss för att fullfölja säsongen, med en 5:e plats i totalen som resultat. Säsongen -05 köptes en bättre hoj in, en 750 superbike med öhlinsgaffel och massor av effekt. Motor och ram byttes ut till andra racet och snabbtank monterades. Nu var effekthysterin i full gång, 175 hk på bakhjulet var kul. Pokaler samlades på hög av förarna som hette Humlan, Skalman och Andreas Mårtensson. Totatvåa blev facit för säsongen. Inför 2006 sattes ribban ännu högre. Motorn renoverades, chassit uppgraderades till en K4 och läger i spanien genomfördes. Säsongspremiär i anderstorp på Rookie 1000 gav första pokalen av största sorten. ERF-premiären var dock inte lika vass, hojen krånglade och Skalman vurpade. Säsongens höjdpunkter var 2: plats på gelleråsen och falkenberg, och 3:a på mantorp.

2007 har bjudit på både vin och vatten. HSR har gett upp, liksom ärkerivalerna Kiviks Mus-teri. Nya konkurrenter som KGB(Killar gillar Berra) och Dyna majt rejsing har fått se ryggtavlan på nya förarna Björn Saethe och Robert Augustsson, samtidigt som Skalman har en mer undanskymd roll som mentor och uppfinnare i teamet. Katastrof i första racet följdes upp med succé i andra. Får väl se om vi kan överraska i nästa race också!

2007 har bjudit på både vin och vatten. HSR har gett upp, liksom ärkerivalerna Kiviks Mus-teri. Nya konkurrenter som KGB(Killar gillar Berra) och Dyna majt rejsing har fått se ryggtavlan på nya förarna Björn Saethe och Robert Augustsson, samtidigt som Skalman har en mer undanskymd roll som mentor och uppfinnare i teamet. Katastrof i första racet följdes upp med succé i andra. Får väl se om vi kan överraska i nästa race också!
Samma visa för oss, Team Evil med Freppa & co samt många andra medelsnabba team har lagt ner.

Häcklandet ekar tomt i mellanträsket...

Och numera är #62 i rätta händer och solen strålar på nytt över detta magnifika startnummer.
App app app blanda inte till det nu, #62 har vi aldrig haft, däremot hade jag det på Missilen men den gick bara ett R-1000 samt några KM.

Numera har Missilen en ny husse och den rullar varje söndag på SRW.

Bifogat

• normal_175_7562.jpg
    normal_175_7562.jpg
    51.7 KB · Visningar: 61
3007861 App app app blanda inte till det nu, #62 har vi aldrig haft, däremot hade jag det på Missilen men den gick bara ett R-1000 samt några KM.

Numera har Missilen en ny husse och den rullar varje söndag på SRW.
Hur mycket fick du betala för att bli av med den?

Jag kan se det framför mig...

Du står och petar med foten i gruset - beredd att fly fältet.
Liket är söndermekat sedan årtionden tillbaka.
Micke må kalla det "underhåll", rejspreppning" eller något liknande, det är ändå fulmek.

Micke babblar på om fornstora dagar, då kawwan formligen FLÖG fram och sopade banan med allt motstånd.
"Jåvesst serru, handtag i äkta amulinium, eller, vahetere, alunimum, eller nått. Dyrt ere iallafall, serru. Å kåperna e i plast. Äkta."

Du har kollat in tänkbarar flyktvägar, men inser att Micke är så tjock att han täcker 360 grader av ditt synfält.
Ska du komma härifrån under detta sekel så är det bara att slanta upp.

Jaha, vad ska du göra nu då?
Du sa till tanten att pengarna skulle gå till en grym ex-VM-vinnare som du ska vinna SRW:s KM på, så det blir ingen ny soffa i år.
Min gissning är att du får sova i fjolårssoffan (ensam) när hon fick se "räsern".

Lycka till.

Jag kan se det framför mig...

Du står och petar med foten i gruset - beredd att fly fältet.
Liket är söndermekat sedan årtionden tillbaka.
Micke må kalla det "underhåll", rejspreppning" eller något liknande, det är ändå fulmek.

Micke babblar på om fornstora dagar, då kawwan formligen FLÖG fram och sopade banan med allt motstånd.
"Jåvesst serru, handtag i äkta amulinium, eller, vahetere, alunimum, eller nått. Dyrt ere iallafall, serru. Å kåperna e i plast. Äkta."

Du har kollat in tänkbarar flyktvägar, men inser att Micke är så tjock att han täcker 360 grader av ditt synfält.
Ska du komma härifrån under detta sekel så är det bara att slanta upp.

Jaha, vad ska du göra nu då?
Du sa till tanten att pengarna skulle gå till en grym ex-VM-vinnare som du ska vinna SRW:s KM på, så det blir ingen ny soffa i år.
Min gissning är att du får sova i fjolårssoffan (ensam) när hon fick se "räsern".

Lycka till.
Nä nu j-r Sugo, komma här och smäda mitt ex, Missilen har skänkt mig mycken glädje under åren, men eftersom jag numera har dig som förare i teamet så kändes det tryggast att låta Missilen få en ny husse.

Ditt facit är två vurpor på raken dom senaste racen, pm:a din avskedsansökan genast :mad:

Nä nu j-r Sugo, komma här och smäda mitt ex, Missilen har skänkt mig mycken glädje under åren, men eftersom jag numera har dig som förare i teamet så kändes det tryggast att låta Missilen få en ny husse.

Ditt facit är två vurpor på raken dom senaste racen, pm:a din avskedsansökan genast :mad:

Vem är du? :confused:

Jaaaaa, nuuu vet jag!
Bänke!
Du är den där gubben som dyker upp på rejsen när det är en halvtimme kvar, och skriker att du är teamchef.
Men det var du ju också en gång i tiden, 1988 var det väl sist?

Vem är du? :confused:

Jaaaaa, nuuu vet jag!
Bänke!
Du är den där gubben som dyker upp på rejsen när det är en halvtimme kvar, och skriker att du är teamchef.
Men det var du ju också en gång i tiden, 1988 var det väl sist?
Nu är det krig, jag kommer att pissa i din brevlåda :mad:

Edit: Igelhammar & Mozz kommer att stegla dig på torget (om ni ens har något) :mad:

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...