Vilken POV kamera?

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Tja!

Var på Johans MC häromdagen och då sålde dom ut GoPro HD Motorsports för 2600kr. Nu i efterhand känns det dumt att man inte slog till på det.
Men jag har kollat runt lite, och det enda andra jag hittat är Contour HD 1080p och GoPro HD. Men Contour HD går på ca 1500kr när en GoPro går på 3500kr. Känns inte värt för dom där extra tusenlapparna?
Vad tycker ni? Vad har jag för valmöjligheter?
Kommer bara filma under åkturer med kameran, för "landskaps" filmer kommer jag använda min systemkamera (Canon 7D)

Kan inget annat än rekommendera GoPro kameran. Främst för att det tillkommer en massa fästen, är en enda enhet och att den är vattentät med ett utbytbart skal ifall något skulle hända.

Skillnaderna mellan de där två är mestadels formfaktorn.
Kvalitén är det en liten skillnad på och båda har för och nackdelar.
Till båda kamerorna finns det en hel del fästen och tillbehör.

Så googla och kolla youtubefilmer för att se vad som passar dig är mitt tips.

Gopron finns på blocket från 2400. :) Om man vill handla gråimport, vill man importera på egen hand kan man få hem en för runt 2'.

Ska ju till USA nästa månad, slå till på en GoPro då kanske? Annars blir det nog en Contour, för dom filmerna jag sett så ser Contour 1080p väldigt bra ut, känns inte värt för mig 2lakan till för något som är lite bättre.

Ska ju till USA nästa månad, slå till på en GoPro då kanske? Annars blir det nog en Contour, för dom filmerna jag sett så ser Contour 1080p väldigt bra ut, känns inte värt för mig 2lakan till för något som är lite bättre.

Så skulle nog jag göra ja...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...