Det hetaste just nu är väl att ändra direkt i standard ECU:n, dvs byta ut den ursprungliga mappen. PC och liknande fungerar i princip så att man förvränger/blockerar den ursprungliga signalen och skickar en egen, man sätter en ECU på ECU:n, brukar kallas "piggyback".
Vilket man föredrar får man själv avgöra, finns fanatiker i båda läger :=)
Min nuvarande hoj är ändrad med en hemmabygd kabel till ECU:n, men jag planerar att införskaffa en PC med en Autotuner, med motiveringen att jag tycker om att byta ut saker rätt regelbundet och vill inte springa till dynon stup i kvarten.
Alternativ till PC:n är tex Bazazz
http://www.bazzaz.net/index.php?page=shop.product_details&flypage=vmj_genx_img1.tpl&product_id=174&category_id=1&manufacturer_id=1&option=com_virtuemart
Min åsikt är: ska du bara byta ut systemet och planerar att behålla det så en längre tid, mappa om i originalboxen och spara pengarna för PC:n. Vill du mixtra lite själv och kanske har lite andra saker i pipelinen och inte bor granne med Dynon, skaffa en PC + Autotuner.
Bazazz har också någon typ av Autotuner, en cool grej är möjligheten att få tractioncontrol på vissa modeller.