Vilken olycksfallsförsäkring har ni?

• Thread starter Thread starter FP
  • Start date Start date

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
CRF250
Har sökt men hittar ingen bra tråd...

Ska teckna en olycksfallsförsäkring och sitter nu och kollar på vad som ingår, villkor osv. Kör mest gata och blir väl nån bandag också.

Vad har ni och är ni nöjda? vad täcker den och täcker den inte?

Har kollat på Trygg-Hansas, den verkar bra men kan ju lika gärna vara skit.

Är inte med i facket så den går bort.

:va

Var har du hojen försäkrad? Jag har för mig att flera bolag har olika sorters tillägg där olycksfall ingår. Själv har jag en olycksfallsförsäkring hos TH och har inte haft några som helst problem med dem vid skadeärenden.

Var har du hojen försäkrad? Jag har för mig att flera bolag har olika sorters tillägg där olycksfall ingår. Själv har jag en olycksfallsförsäkring hos TH och har inte haft några som helst problem med dem vid skadeärenden.

Har hojen försäkrad hos Folksam men upplever dom som slarviga när dom ska göra ändringar osv.

Kör en separat olycksfallsförsäkring hos Länsförsäkringar.. 30 prisbasbelopp , 140:-/mån

Eftersom jag tänkte ta licens med "smc steg 5" i april så kollade jag upp om jag hade någon försäkring, har tydligen varit försäkrad i trygg hansa sedan hedenhös och deras villkor ser kompatibla ut vad jag kunde se i det finstilta.

Har skrivit det förr och skrivet det igen. När ni kontaktar försäkringsbolagen och frågar om villkor i olycksfallsförsäkringar och vad de täcker. Be att få tala med någon som är produktansvarig. Talar ni med vanliga handläggare finns det en risk att ni får fel besked vilket kan få tråkiga följder om försäkringen behöver utnyttjas i framtiden.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla