Vilken olja kör ni på?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Ja, rent helt enkelt.
Hojmärke/olja.
Erfarenheter, synpunkter?
Vore kul att höra.

Min har gått på Mobil 1, nån 400:-/l-olja, bytt efter varje pass, det kan jag tyvärr inte matcha, är inte sponsrad som tidigare ägare.
Shell sägs vara bra, det har jag kört på förr, sen har vi ju diskussionen om Biltema...

Vad tycker du/vad kör du på med din hoj?

jesseboy skrev:
Ja, rent helt enkelt.
Hojmärke/olja.
Erfarenheter, synpunkter?
Vore kul att höra.

Min har gått på Mobil 1, nån 400:-/l-olja, bytt efter varje pass, det kan jag tyvärr inte matcha, är inte sponsrad som tidigare ägare.
Shell sägs vara bra, det har jag kört på förr, sen har vi ju diskussionen om Biltema...

Vad tycker du/vad kör du på med din hoj?

Kör på ok racing helsyntet 135:-/L , anledningen är att jag förut fick köpa den till kraftigt reducerat pris men inte längre tyvär :( Men jag är nöjd med den så jag har fortsatt att köra på den.

Den går å fixa gruppköp på direkt från grossist, har för mig att vi kom undan med 55-60kr/litern i höstas och det utan att det var nån kompis vi köpte den av.

Honung skrev:
Kör på ok racing helsyntet 135:-/L , anledningen är att jag förut fick köpa den till kraftigt reducerat pris men inte längre tyvär :( Men jag är nöjd med den så jag har fortsatt att köra på den.

honda xr600
castrol gps :tummenupp

Castrol R4 Superbike eller Shell Ultra Advance

kiko skrev:
Den går å fixa gruppköp på direkt från grossist, har för mig att vi kom undan med 55-60kr/litern i höstas och det utan att det var nån kompis vi köpte den av.

Låter billigt :tummenupp var lite otydlig själv betalade jag nada utan kompisen hade sponns på den oljan.

Oljor kan man diskutera till dö dagar men Shell Ultra Advance har jag bara hört gott om så får du bra pris på den jesseboy så är det bara att klippa till.

Honung skrev:
Låter billigt :tummenupp var lite otydlig själv betalade jag nada utan kompisen hade sponns på den oljan.

Oljor kan man diskutera till dö dagar men Shell Ultra Advance har jag bara hört gott om så får du bra pris på den jesseboy så är det bara att klippa till.
Yes I know. :tummenupp
Vi ska se vad vi kan göra.

KTM 640 - Körde den på OKQ8 SBK Racing helsyntet olja i 2 säsonger. Inga tillbud pga oljan iallafall, kopplingen gick fint och högg inte etc.

Husaberg 650 - Ska köra samma i den har jag tänkt, har inte bytt ännu så jag kan inte säga hur den beter sig, men jag ha svårt att tro att den inte skulle gå bra.

Motul 300V kör jag på. Har hört folk som fått slirande koppling av den, men de har funkat fint för mig!

Biltema rejsing tycker jag funkar bäst med tanke på låda och koppling.
Annars funkar alla hojar på Castrol GPS.

Varning för Agip's sk. mc-olja..

yates skrev:
Motul 300V kör jag på. Har hört folk som fått slirande koppling av den, men de har funkat fint för mig!
Har kört igenom 9 liter av den genom husan de senaste månaderna. Den luktar såå najs! :D

Ingen slirande koppling här, däremot betydligt mjukare växellåda än tidigare.

Per skrev:
Varning för Agip's sk. mc-olja..

Ja, den suger apa, Agips delsyntet mc-olja ..
Motorcyjeln lät som en automatväxlad bil av den (slirade som fan),
å växlarna var svåra att få i då oxo..
Det var på en TE610, samt ovans XR650..
Så köp INTE den skitoljan!

OlleR skrev:
Har kört igenom 9 liter av den genom husan de senaste månaderna. Den luktar såå najs! :D

Ja visst luktar den gott. Trodde nästan jag hade fel på mitt luktsinne :D

Last edited:
OlleR skrev:

Plus smidigare händer, lenare hår och vackrare utseende om man spiller det på sig, jag lovar! Jasså-certifierat är det också.

Basse skrev:
KTM 640 - Körde den på OKQ8 SBK Racing helsyntet olja i 2 säsonger. Inga tillbud pga oljan iallafall, kopplingen gick fint och högg inte etc.

Husaberg 650 - Ska köra samma i den har jag tänkt, har inte bytt ännu så jag kan inte säga hur den beter sig, men jag ha svårt att tro att den inte skulle gå bra.

Finns att köpa på 20L dunk hos Hydroscand i diverse orter i landet. Glid in hos dem och pruta allt ni kan.. :tummenupp

Jobbar själv där i sollentuna. pers-rabatt=45:-/L :)

yates skrev:
Ja visst luktar den gott. Trodde nästan jag hade fel på mitt luktsinne :D
Lukten får en att minnas tillbaka till gatracen med gamla Katanor och GSX:er m.m.
På den den tiden var det många som körde på Motul.

ktm 640 lc4 sm -02 och jag kör på castrol gps.

jag hade redan 3 liter Motorex Fullsynt 10/50 som jag fick till när jag köpte hojen, men dom rekomenderade castrol gps på 2 olika ställen, så jag fick köpa nytt.

är jag lättlurad eller gjorde jag rätt? :va

flipm0de skrev:
ktm 640 lc4 sm -02 och jag kör på castrol gps.

jag hade redan 3 liter Motorex Fullsynt 10/50 som jag fick till när jag köpte hojen, men dom rekomenderade castrol gps på 2 olika ställen, så jag fick köpa nytt.

är jag lättlurad eller gjorde jag rätt? :va

Köpte du ny olja?? Alltså du använde inte motorexoljan alls?
Duger den åt KTMs fabriksstall så duger den nog åt oss :)
Men annars får du gärna lägga dom i en låda och skicka dom söderut :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...