vilken nakna streetfighter hojen till hyfsat lång förare ca 181cm

bästa är väl att sticka till en mc butik och pröva sig fram, även om någon annan som är 181 kört en likadan motorcykel kan man tycka helt olika saker, ang sitt positions osv

Människan är ju byggd på olika sätt vad gäller längder på ben liksom kroppar, så det innebär i teorin att en som är typ 178 lång kan ha samma sitthöjd på hoj som en över typ 190. Till det tillkommer sen olika längder på armarna.
Är du normalbyggd 181 lång så ryms du i princip på alla hojar.

....sporthojstankarna lämnade nu, vadan denna kovändning nu?

Honda cb1000r har jag tittat på och dreglat på mkt, men den ligger ju över budget tyvärr :/

Tror alla streetfighters fungerar bra för nån runt din längd. Är själv 187cm och jag sitter bra på alla jag kört och provsuttit.

Genomsnittslängden för män i Sverige är väl 180 cm så du klarar nog av att sitta på det mesta, om du inte har extremt långa ben och kort överkropp, eller tvärtom. :)

Rolig självbild, 181cm "hyfsat lång" ;) Skämt åsido, mer medel än så kan man ju knappast bli vilket ju rimligtvis borde innebära att du får bra plats på i princip alla hojar.

Jag är själv 189 och mitt val slutade på en Speed Triple 2004 (den gamla modellen). Den var längre än modellerna från 2005 och framåt.

Jag provkörde för skoj skull en er6n och det var rena moppen mellan benen och en z750 var rolig, men efter att tjejen såg mig komma bakom min brossa på sin z750 när vi provkörde dom så fick jag höra att jag såg något stor ut på den jämfört med min brossa som är drygt 1 dm kortare :)

Är i alla fall supernöjd med min S3a!

även om våran medellängd är 180cm så måste man ju tänka på att medellängden på folket där många hojjar byggs är väl 20cm kortare än här. :p
och precis som mcmike säger så vill man ju inte att det ska se ut som en moped när man kommer körandes :D

som den här killen är hyfsat stor på sin z1000 :)
http://www.youtube.com/watch?v=O4xTZBIGMns

Här provsitter jag en duke690 som jag var sugen på förr, ser den inte lite liten ut? och dom är ju ändå höga motför många andra
DSC00490.jpg

haha shit mannen, du har verkligen snöat in dig på hur du ser ut på hojarna... Om du nu tycker du ser för stor ut, satsa på en 1000kubikare som generellt är "större". :tummenupp

I vissa fall kan du få din storlek att se lite annorlunda ut om du byter ut styret på en streetfighter till ett fatbar eller något som liknar ett fatbar. Och så blir det en annan körställning, som oftast är till det bättre. Enligt mig är styren SKIT på fan nästan alla streetfighters jag sätt förutom det som sitter på min ducce. kanske är min smak som är fel men det är fan inte snyggt och inte heller får man en bra position med original heller. Dom har lite av kärringcykel-känslan över sig! :crash

om det nu är så viktigt "hur det ser ut" och inte och komfort och sitt positionen inte spelar större roll ta den du ser cool ut på då? köp dig ett par feta shorts flipp flopp och en grym keps.
1000cc = större oftast. Köp dig en goldwing så kommer du knappast se för stor ut ;):fyllisar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park