Vilken mountainbike?

Beffe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Funderar på att börja cykla lite.

Den måste hålla för 95 kg 24-åring med barnasinnet kvar (cykla på bakhjulet och hoppa över varenda liten kulle man hittar :))

"Måste" vara från Cykelringen då den ligger nära och bra.

De jag har hittat är:

http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=1592&Type=Prod&MID=20&Grp=Mountainbikes&ArrProd=787,1606,1591,1596,1592,1587,1589,1588,1598,1590,&

http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=1587&Type=Prod&MID=20&Grp=Mountainbikes&ArrProd=787,1606,1591,1596,1592,1587,1589,1588,1598,1590,&

Vilken hade ni som kan sånt här, valt? :)

Är den billigare mycket sämre än den dyrare? Nästan 6000 kr känns egentligen lite väl svettigt.

Dyrast är alltid bäst?

Skulle rekomendera att du kollar runt lite på www.happymtb.org Där finns mycket nyttig info om att köpa sin första MTB. Kolla bla igenom "läsvärt".

Ang. dina två alternativ så skulle jag välja... en för runt samma peng på blocket.
Jag skulle undvika MEKANISKA skivbromsar, välj istället hydrauliska eller ett par bra V-bromsar. Suntour-gaffeln kan du använda som sänke när du metar abborre :gnissla
Märket på cykeln har jag aldrig hört talas om, men det behöver ju inte betyda att den är kass för det.

Och Cykelringen har jag ingen egen erfarenhet av men uppfattningen på ovan nämna cykelsida är att man ska springa åt andra hållet om nån nämner Cykelringen. Leta upp en duktig/seriös handlare som vet vad han pratar om, hitta vad du vill ha och ta med någon "cykelkunnig" för råd.

Dyrast är inte alltid bäst, men som i så många andra fall... man får vad man betalar för.

Lycka till i letandet och välkommen ut i skogen...

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back