Vilken motard är bäst!

masala86

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Husqvarna 450 SMR
Nu när våren kommer ska jag köpa en motard.
vet inte bara vilken?

så jag undrar vilken som är bäst? Har bara körkort A med begränsning!

är lite sugen på en Suzuki drz 400 sm eller en Ktm 660/625!

Behöver lite råd och tips??

Nu när våren kommer ska jag köpa en motard.
vet inte bara vilken?

så jag undrar vilken som är bäst? Har bara körkort A med begränsning!

är lite sugen på en Suzuki drz 400 sm eller en Ktm 660/625!

Behöver lite råd och tips??

Skulle jag vara i dina kläder skulle jag ha valt drz400, med tanke på dess storlek samt effekt. Du kommer garanterat utvecklas mer och snabbare som förare med en snällare hoj framförallt om du sedan får för dig att köra bana. Men är du en hyffsat van förare från exempelvis cross eller liknande så kommer drz kännas lite motorsvag på gata och i sådant fall är Ktm 660 mitt andra val.

Tack för det!

Suzukin är nog mer min maskin då!
får ut och leta rätt på ett bra objekt!

Everts eller Rossi tror jag ligger nära. Tycker dom borde göra upp, säg varför inte på en supermoto? :tummenupp

Ursäkta att jag är dryg, men "dumma" frågor får dumma svar. Använd sökfunktionen & skapa dig en bild av olika hojar. Ställ sen eventuella frågor i befintliga trådar & i rätt forum del. Tack! :pannkyss

Everts eller Rossi tror jag ligger nära. Tycker dom borde göra upp, säg varför inte på en supermoto? :tummenupp

Ursäkta att jag är dryg, men "dumma" frågor får dumma svar. Använd sökfunktionen & skapa dig en bild av olika hojar. Ställ sen eventuella frågor i befintliga trådar & i rätt forum del. Tack! :pannkyss

Finns väl bara 2 sorter som är bra, Nya och begagnade Yamaha....

Men fiat har ju bra kvalitet i jämförelse med skräpbilen ferrari...

Sen är alltid KTM snabbast:D

2740907 Många har ju hatkärlek till det dom vill ha men inte kan få... Så hata Yamaha vidare du... hehe ( fan igen... Måste jag köpa husa nu då)
Tss yamaha är flyglar vad dom än hävdar att dom har byggt är det flyglar, tunga bångstyriga saker som knappt går framåt :hihi (fan jag som funderade på en wr 426 nu bet jag mig i tungan..:tungan)

Välkomen hit föresten!

Personligen tycker jag drz:n är lite väll tung med sina 139 kg och i lv reggat format klen. Men jag vet inte kanske är smidig, kändes inte så när man rulla runt på den på mässan dock.

Du vet väl Fiat äger Ferarri.... Blev det där att jag försvarade Husa.... Hua

Å Audi äger Lambo, Ford äger Jaguar (AM?), VW äger snart Lotus. Massa exempel på svenssonmärken som äger exklusiva sportfordon (läs: KTM-Husa) :D

Å Audi äger Lambo, Ford äger Jaguar (AM?), VW äger snart Lotus. Massa exempel på svenssonmärken som äger exklusiva sportfordon (läs: KTM-Husa) :D

Och vw äger bentley och bugatti!
mercedes äger maybach!
bmw äger rolls royce!

Ktm är rädda att dom gör fel på sina egna produkter så dom köpte husaberg så dom kan testa nya saker på skiten utan att ktm påverkas om det uppkommer några fel på husan!
Altså är husaberg en försöks maskin som man aldrig ska kunna lita på!:arsele Man kör hellre med en ktm (pålitlig) än med en försökskanin (husaberg):D

Last edited:
HW eller Marals:

Flytta tråden till supermotard/offroad!

Varken första inlägget eller de efterföljande inläggen har något att göra med tävling eller träning.

Kära snälla söta med socker på!:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...