TrueBlue
Snäll
Om man nu absolut måste bryta en?
Välj här:
http://www.chiromatrix.com/Chiropractic_Website_Spine_Simulator/nerve_chart/
Välj här:
http://www.chiromatrix.com/Chiropractic_Website_Spine_Simulator/nerve_chart/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
TrueBlue skrev:Om man nu absolut måste bryta en?
Grannens![]()
Du som kan sånt här, jag ställer samma fråga till dig som jag gjorde i en annan skadetråd. Jag har haft korsett i sex veckor nu och om allt skulle gått enligt planerna skulle jag ha sluppit den om ytterliggare sex veckor och sedan börja träna upp ryggen.2fast4hjo skrev:Ngn i bröstryggen..
hm...Th7
Bild 1 Halsrygg (C1-7)
Bild 2 Bröstrygg Th1-12)
Bild 3 Ländrygg (L1-L5)
http://www.rontgen.com/bildmap/index.php?gallery=./Konventionell%20r%F6ntgen/Skelett
Estremo skrev:Du som kan sånt här, jag ställer samma fråga till dig som jag gjorde i en annan skadetråd. Jag har haft korsett i sex veckor nu och om allt skulle gått enligt planerna skulle jag ha sluppit den om ytterliggare sex veckor och sedan börja träna upp ryggen.
Tyvärr går det inte riktigt som planerat utan det blir snarare värre hela tiden. De senaste röntgenbilderna från i fredags såg inget vidare ut och jag har domningar i benen sen ett tag tillbaka. Börjar på allvar oroa mig för att inte bli återställd. Hur lång tid kan det tänkas försenas om man får komplikationer? Brukar ryggoperationer sluta med lyckat resultat eller vill man helst att det ska få läka i fred?
pogo skrev:Stämmer detta? Länkar nerverna från ryggkoterna precis så som den bilden visar?
EDIT: C1 vore ju sämst att bryta i så fall...
Estremo skrev:Du som kan sånt här, jag ställer samma fråga till dig som jag gjorde i en annan skadetråd. Jag har haft korsett i sex veckor nu och om allt skulle gått enligt planerna skulle jag ha sluppit den om ytterliggare sex veckor och sedan börja träna upp ryggen.
Tyvärr går det inte riktigt som planerat utan det blir snarare värre hela tiden. De senaste röntgenbilderna från i fredags såg inget vidare ut och jag har domningar i benen sen ett tag tillbaka. Börjar på allvar oroa mig för att inte bli återställd. Hur lång tid kan det tänkas försenas om man får komplikationer? Brukar ryggoperationer sluta med lyckat resultat eller vill man helst att det ska få läka i fred?
Du måste känna dig riktig.. jag vet inte vad.. lycklig över detFakkverk skrev:Själv har jag krossat 4:e & 5:e kotan. Läkaren trodde jag skulle blii förlamad från huvudet och neråt men med bibehållen andning (det var ju skönt).
Nya kotor har fabricerats med ben från höften. Dessa har sedan fixerats med Sandvik-stål och titanskruvar. Har ju lättat allt på hojen så nu får man gå loss på kroppen...![]()
Lite stel i nacken och lätt för att bli trött i densamma under längre mc-turer. Annars inga bestående men.
/ Johan
ambulans skrev:Ska man absolut bryta nån så är det bättre så långt ned som möjligt...
brukar ju inte bli så, framförallt inte i mc olyckor eftersom man flyger med huvet först... således är det också huvet som brukar landa först , varvid cervikalkotorna ligger risigt till...
Det är inte så bra eftersom andningscentrum sitter i förängda märgen... brott där ger totalförlamning..
Bästa stället att bryta måste vara svanskotorna... men då måste du nog landa med arslet först..![]()
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |