Vilken klass skulle ni vilja se i "Veidec" nästa år?

Vilken klass skulle ni vilja se i "Veidec"


  • Antal röstningar
    0

Markus Thorén

Ny medlem
Gick med
31 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR250
Själv hoppades jag på std 1000 och med Veidec kvar som huvudsponsor. Inbillar mig att det skulle vara rätt väg att utveckla klassen.
 
Last edited:
Jag X i övrig klass, då jag inte vill se std 1000, utan en Superstock klass, Std är trots allt std där inget i princip får bytas mot eftermarknads delar.
 
Zilversurfer skrev:
Jag X i övrig klass, då jag inte vill se std 1000, utan en Superstock klass, Std är trots allt std där inget i princip får bytas mot eftermarknads delar.


Helt std skulle inte vara kul, håller med om att en Superstock klass med rimliga modifieringar är det bästa. Var väl det jag egentligen skulle ha skrivit.
 
Markus Thorén skrev:
Helt std skulle inte vara kul, håller med om att en Superstock klass med rimliga modifieringar är det bästa. Var väl det jag egentligen skulle ha skrivit.

Håller med dig Markus

/ Kenneth
 
Såklart vore det ballast med ett så fritt reglemente som möjligt. Vem blir upphetsad av gathojar som låter som symaskiner? Högljutt, exotiskt och buffligt ska det vara.

:yoparty
 
Nyteknik skrev:
Såklart vore det ballast med ett så fritt reglemente som möjligt. Vem blir upphetsad av gathojar som låter som symaskiner? Högljutt, exotiskt och buffligt ska det vara.

:yoparty
Run what you brung, 125R eller Turbobusa
 
Det ska vara en "kunga klass" i Veidec. Å andra sidan så åker man 1000cc så behöver man inte trimma motorn något nämvärt utan det räcker med att trimma väghållningen för att få en konkurenskraftig hoj. Det borde sådeles inte bli för jävla dyrt.
 
valmers skrev:
Tyvärr är ju detta numera en hypotetisk fråga. Heja SVEMO.
Ja, tragiskt nog.
Vi som svarat 1000 cc i denna poll och är i majoritet har ju inte fattat ett skit....
 
Jag skulle vilja se en 1000 cc standard klass, endast däcken får bytas men allt annat måste vara helt standard.
 
GSXR1100R skrev:
Jag skulle vilja se en 1000 cc standard klass, endast däcken får bytas men allt annat måste vara helt standard.

Ljuddämpare kan man väl också få byta... snälla :) Det blir billigare att
vurpa med ett slip-on, än original... och stålomspunna slangar för säkerhets
skull, för övrigt original på fotpinnar, styre, stötdämpare osv.
 
Markus Thorén skrev:
Själv hoppades jag på std 1000 och med Veidec kvar som huvudsponsor. Inbillar mig att det skulle vara rätt väg att utveckla klassen.

Du skulle ha formulerat frågan så att vi fick veta varför de som vill att man ska byta till 1000 cc gör det.
 
Bennybåge skrev:
Ljuddämpare kan man väl också få byta... snälla :) Det blir billigare att
vurpa med ett slip-on, än original... och stålomspunna slangar för säkerhets
skull, för övrigt original på fotpinnar, styre, stötdämpare osv.
Orginalblås måste ju va det billigaste, iaf i det sammanhang denna pollen handlade om eftersom importörer och handlare skulle kastat cyklar och orginaldelar efter förarna om det blivit 1000cc.
 
Måste jag välja så väljer jag std 1000.
Men det viktigaste är att de som beslutar, kommer fram till någonting som sponsorerna gillar. Jag är övertygad om att TV-bevakningen är helt nödvändig om vi på sikt ska få en tillväxt och en större bredd i sporten.
Vårat sammhälle i dag fungerar som så att den som syns finns, och omvänt, den som inte syns finns inte.
Det bästa som kan hända sporten, är någon timma i veckan på TV under bästa sändningstid. Och dessutom en svensk profil som når framgång internationellt. Om detta blir verklighet så dröjer det möjligen 6-10år innan vi har en stor bredd och därmed även någon/några toppförare i svensk RR.
Och detta i sin tur för med sig fler sponsorer, e.v. att fler banor byggs mm.

Den som inte förstår medias betydelse kan inte leva i verkligheten! :huvet
 
Last edited:
Markus Thorén skrev:
Själv hoppades jag på std 1000 och med Veidec kvar som huvudsponsor. Inbillar mig att det skulle vara rätt väg att utveckla klassen.

Detta kan vara lite OT men försöker ändå.
Har precis fått upp ögonen för RR. Allt tack vare ett besök på Gelleråsen i samband med ett STCC arr. Så alla som inte inser värdet av att synas vid större arrangemang som STCC kan PM:a mig så skall jag förklara.
Blev otroligt imponerad av Jimmy, Cralle o kompisarna. Har efter det följt varje Veidec sammandrag på TV3 och har försökt lära mig lite mer. Men regelverkat om klasserna är ju rena vilda västern.
Satt och såg sammandraget från VM i Superbike / Super-vad-det-nu-hette på Eurosport igår o fattade inte ett skit. Vad är skillnaden? Fort går det ju iallafall...

Något som borde ge ett gensvar bland publiken och gynna fabrikanterna är ju "vanliga" 1000 cc som "vi" sedan kan gå o titta på och sukta efter i handeln. Visst trimma dom lite med Slip On och bättre däck. Det bör väl inte bli så dyrt för teamen?

Någon kan förklare lite enkelt?

Dessutom, varför vill inte SVEMO att det finns en 1000 cc klass ihop med STCC? Blir det någon typ av konkurrenssituation mot någor SVEMO mästerskap eller?
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top