Vilken jävla mentalitet.....

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
zx10r
det finns bland köpare i detta landet. Ursäkta för det barska uttrycket men snälla någon gräns måste det finnas.
Jag har 2 hojjar till salu. Den ena har servicebok den andra ej. Båda är säljes till kraftigt underpris det snart är slut på säsongen.

Kommer en köpare tittar på hojen som inte har servicebok i övrigt ser jättebra ut (slitet bakdäck) dock.
Han frågar om jag kan göra en service på den (utbildad mc-mekaniker) jo det går bra du kan få den servad för 600kr säger jag och jag kan sätta på ett nytt bakdäck (race) för 1000kr ink montering. Billigt tycker men han köper ju min hoj.
Hojjen har gått 14000km (inte antydan till slitage på bromsskivor, horneten har ju en pålitlig motor den surrar fint, inga stenskott på framgaffel, fälgar fina inte många däckbyten, inga skrapmärken).
Ja i alla fall killen vill hämta handpenning farsan är lite återhållsam.
Jaja dom kör iväg och ber mig skriva handpenningsdokument osv.
Ringer 20min senare ja vi har beslutat att inte köpa hojjen då vi inte vet hur dom har kört med den i Italien (import därifrån) dom kanske har kört sönder motorn. Jag förklarar att dom kör no den på samma sätt som alla adra övriga hojjar. Jo men det är ju import, jo men dessa Hornet modellerna tillverkas i Italien. Sedan men vi har också hört att dom inte servar importhojjar på verkstäderna. Jo men det gör dom....blev så oaff så jag inte hade något bra argument där förutom jo men det är klart dom gör.
Är folk verkligen så dåligt insatta eller är vi så jävla insnöade i vårt lilla land??
Jag har flera vänner utomlands i europa som säljer motorcyklar har egen vekstad osv....ringde en som har egen verkstad utomlands och han trodde jag drev med honom, han ville inte tro på mig. Hans svar fly landet. :va

Sedan så får jag konstiga svar även på hojjen med serviceboken.
Och alla tror fan alla hojjar som kommer från utlandet är sönderkörda vrak med 100 000km på sina snurrade mätare! Vilken värld lever dom i. När mina vänner säljer hojjar i utlandet kommer kunden tittar å hojjen/SKICKET sedan på priset försöker pruta och sedan frågar han när papperna kan vara klara.
INGEN SOM UTGÅR FRÅN ATT MINA VÄNNER ÄR LÖGNARE!
TYDLIGEN ÄR JAG EN LÖGNARE DÅ!?!
Känns inte bra...!
Ok tack för att jag fick skriva av mig trevlig dag på er alla.
:tummenupp

Att inte svenska verkstäder skulle serva importhojar är väl från den tiden då det förekom en hel del gråimport?

Då fanns det en hel del firmor som sålde fabriksnya hojar från andra EU-länder istället för genom den svenska generalimportören. De hojarna var oftast billigare så folk valde att köpa en sån istället för att betala 10-30000kr mera för samma hoj som såldes genom en svensk generalimportör. Detta blev en del handlare lite sura på och sa då att deras verkstad inte servar hojar som inte är "svensksålda".

Men nu var det länge sedan jag hörde om någon med importhoj som råka ut för något sånt. :va

Japp så är det.

Du får väl sälja en hoj jag vill ha så blir det lite trevligare :hihi

Och vem är du och vilken hoj vill du ha. Kontakter har man så inget är omöjligt (nästan).:tummenupp

Att inte svenska verkstäder skulle serva importhojar är väl från den tiden då det förekom en hel del gråimport?

Då fanns det en hel del firmor som sålde fabriksnya hojar från andra EU-länder istället för genom den svenska generalimportören. De hojarna var oftast billigare så folk valde att köpa en sån istället för att betala 10-30000kr mera för samma hoj som såldes genom en svensk generalimportör. Detta blev en del handlare lite sura på och sa då att deras verkstad inte servar hojar som inte är "svensksålda".

Men nu var det länge sedan jag hörde om någon med importhoj som råka ut för något sånt. :va

Ja men detta är en hoj från 2003-04 inte en med garanti osv.
Det var väl endast pga garantin dom inte ville göra de , alltså garantijobb, byta kedja service osv gjorde dom.

Förstår inte varför folk tror att uomlands så kör folk som idioter, alla jag känner (nästan) kör ganska friskt. Och dom jag känner utomlands kör på samma sätt, oavsett servicebok eller inte.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...