Vilken jävla dag v2

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Underbart; solen skiner vid uppvaknandet för ännu en fin dag av motorcykelframföring. Flickan är ledig, hon får ta ut hojen på en snabb vända själv först. Sedan bär det iväg, jag kör, hon bakpå, först en tur ute på ön.. Innan vi drar vidare tar vi en snabb dryckes- och glasspaus nere vid Islinge hamn. Perfekt. Så ska vi åka.. ..och hojfan startar inte.

Batteriet, som igår var sådär lite lagom grinigt har gått och fått total jävla PMS. Fuck, fuck, fuck. Någon hemma som kan komma med en laddare? Nej. Alla jävlar är ute och kör hoj, ligger och dricker kalla öl i nå'n park någonstans eller är ute på sjön. Fucking lovely. Får vänta på att farsan, som varit och golfat med morsan, kommer med laddare åt mig.. ..efter totalt två jävla timmars väntande.

Fucking epic.

Är det något som har något att säga om Mekonomens batterier, btw? Måste byta ut mitt, så mycket är klart.

Annars är ju nerförsbackar bra skit. Om man nu har en sån i närheten..

drygt att vädret ballade ur här på eftermiddagen också..

Fruns CBR600 rullar sin tredje säsong på ett Biltema gelbatteri, inte ett dugg sämre än ett traditionellt (och dyrt) batteri.

Äh, ett batteri byter man på två minuter.. Min premiärrunda gick åt helvete rent ut sagt. Rasad växellåda men snart är den färdig igen =)

Varför inte be en bil att kabla igång den då?

Jag köpte biltemas batteri den här gången.

Rulla igång den på tvåan som de flesta andra manuellt växlade bilar, hojar fungerar utmärkt. Speciellt om det är en liten rad 4 med 250 kolvar.

Startkablar är steg två om du inte är så sugen på att rulla.

Biltemas gelbatterier funkar fint, deras standard batterier med syra är värdelösa.

fast är biltema så dåliga , när jag gick fordon för x antal år sen hade de testat biltemas gentemot andra o de var inte sämre !

Finns mycket på biltema som är "lika bra" som andra alternativ. Fast den dan man kommer ställa hårda kvar på sina grejer kommer säkert skiten ge sig. Kopplar du feta baslådan till din motorcykel kommer batteriet säkert inte palla och använder du 3m rörförlöngare till din 13mm-bloggnyckel med spärr så kommer den också ge sig.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...